نرخ رشد تولید فولاد ایران بالاتر از میانگین جهانی است

به گزارش خبرگزاری مهر، انجمن جهانی فولاد گزارش داد: تولید فولاد خام ایران در ماه «جولای» سال ۲۰۱۲ یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته میلادی (یک میلیون و ۱۴۴ هزار تن) افزایش ۴٫۹ درصدی را نشان می دهد.

همچنین نرخ رشد تولید فولاد خام ایران در نیمه نخست سال ۲۰۱۲ میلادی از سایر کشورهای عمده تولید کننده فولاد خام در جهان مانند چین، هند، آمریکا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، اسپانیا، روسیه، اوکراین، کانادا، مکزیک، برزیل، ژاپن و انگلیس بالاتر بوده است.

در همین حال بیشتر کشورهای بزرگ تولید کننده فولاد خام در نیمه نخست سال ۲۰۱۲ نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۱ با کاهش تولید مواجه شدند. کشورهای آلمان با کاهش ۵٫۷ درصدی،اسپانیا با کاش ۱۳٫۹ درصدی، انگلیس با کاهش ۴٫۵ درصدی و اوکراین با کاهش ۳ درصدی در تولید این محصول روبرو شدند.

براساس گزارش انجمن جهانی فولاد، تولید فولاد خام در ۶۴ کشور جهان در جولای سال ۲۰۱۲ میلادی با ۰٫۱ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۱۲۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تن رسید.

همچنین تولید جهانی فولاد خام در نیمه نخست سال جاری میلادی با رشد ۰٫۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۱ به ۷۶۶ میلیون و ۸۶۱ هزار تن رسید.

در نیمه نخست سال ۲۰۱۲ میلادی قاره آسیا با رشد ۱٫۶ درصدی معادل ۴۹۴ میلیون و ۸۳۴ هزار تن فولاد خام تولید کرد. در همین مدت تولید اتحادیه اروپا با کاهش ۴٫۶ درصدی به ۸۸ میلیون و ۹۳۴ هزار تن رسید. این در حالی است که در همین مدت تولید فولاد خام آمریکای جنوبی با کاهش ۳٫۵ درصدی به ۲۳ میلیون و ۶۲۳ هزار تن رسید.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.