نرخ سی.ان.جی تغییر می کند

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

 نرخ سی.ان.جی تغییر می کند

نرخ سی.ان.جی تغییر می کند

ممتازنیوز: رییس انجمن صنفی جایگاه داران سی‌.ان‌.جی، گفت: شورای اقتصاد نظر وزارت نفت، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و همچنین انجمن صنفی جایگاه داران سی.ان.جی در مورد کارمزد جایگاه داران را اخذ کرده و هم اکنون در حال بررسی و تعیین این نرخ است.

به گزارش ممتازنیوز، اردشیر دادرس اظهار کرد: بر اساس جلسات برگزار شده در وزارت نفت و کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، مقرر شده است که در هفته جاری تکلیف قیمت و کارمزد جایگاه داران سی.ان.جی مشخص شود.
وی نرخ کارمزد کنونی جایگاه داران برای عرضه هر متر مکعب گاز طبیعی فشرده(سی.ان.جی) را ۴۰ تومان عنوان کرد و ادامه داد: انجمن صنفی جایگاه داران افزایش این عدد به ۸۵ تومان را پیشنهاد داده است و سازمان حمایت نیز عدد ۷۵ تومان را مطرح کرده است که به این ترتیب کارمزد جایگاه داران سی .ان.جی از ۴۰ تومان کنونی به ۷۵ تا ۸۵ تومان افزایش می یابد و به طبع آن، قیمت هر متر مکعب سی ان جی برای مصرف کنندگان نیز ۳۵ تا ۴۵ تومان افزایش خواهد یافت.
به گفته رییس انجمن صنفی جایگاه داران سی‌.ان‌.جی، مرجع تصمیم گیری نهایی در این حوزه، شورای اقتصاد است که هم اکنون مبلغ کارمزد فروش سی.ان.جی در این شورا در دست بررسی است.
به گفته دادرس، نرخ کارمزد جایگاه داران سی.ان.جی از ابتدای اجرای قانون هدفمندی یارانه ها تا کنون (در طول ۳۴ ماه) هیچ گونه تغییری نکرده است.
به گزارش ایرنا، رییس انجمن صنفی جایگاه داران سی‌.ان‌.جی، افزود: وزیر نفت نظری مثبت و تعاملی با بخش خصوصی دارد و در کنار آن، نگاهی وی‍ژه به ارتقای جایگاه های سی.ان.جی دارد که امیدواریم با فضای ترسیم شده برای جایگاه های سی.ان.جی شاهد رونق و توسعه این صنعت باشیم.
یادآور می شود، در حال حاضر هر متر مکعب گاز طبیعی فشرده(سی.ان.جی) به مصرف کنندگان سه هزار و ۱۰۰ ریال عرضه می شود که مسئولین جایگاه‌ها موظفند پس از کسر ۴۰۰ ریال کارمزد متعلقه، نسبت به واریز ۲۷۰۰ ریال به ازای هر مترمکعب بهای فروش سی‌.ان‌.جی اقدام و تسویه حساب کنند.
هم اکنون بیش از سه میلیون دستگاه خودرو دوگانه سوز در سراسر وجود دارد که سوختگیری آنها در دو هزار و ۷۵ جایگاه عرضه سی ان جی ( معادل ۷۰۰ جایگاه عرضه بنزین) انجام می شود.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.