نرخ شهریه دوره ارشد دانشگاه‌ها و موسسات غیر‌انتفاعی

۲۸اردیبهشت،

11-692.jpg

مشاور عالی سازمان سنجش با اشاره به شرایط پذیرش دانشجو در رشته‌های مختلف تحصیلی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی، جزییات شهریه‌ای این دانشگاه‌ها را اعلام کرد.

حسین توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به داوطلبان مجاز به انتخاب رشته دانشگاه‌های غیرانتفاعی، گفت: داوطلبان متقاضی تحصیل در کد رشته محل‌های تحصیلی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی باید واجد شرایط عمومی و اختصاصی بوده و از لحاظ مقررا ت وظیفه عمومی منعی نداشته باشند.

وی افزود: پذیرش دانشجو در بعضی از کد رشته محل‌ها، به روش متمرکز انجام می‌شود و فهرست اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی این دسته از رشته‌ها به همراه فهرست اسامی پذیرفته‌شدگان سایر رشته‌ها به صورت متمرکز اعلام می‌شود، البته در بعضی از کد رشته محل‌ها نیاز به انجام مصاحبه و یا آزمون عملی بوده و پذیرش آنان به روش نیمه‌متمرکز است تا چند برابر ظرفیت پذیرش، فهرست اسامی داوطلبان واجد شرایط اعلام می‌شود.

وی ادامه داد: در نهایت مؤسسه آموزش عالی ذیربط از بین معرفی‌شدگان بر اساس نتیجه مصاحبه و یا آزمون عملی و با توجه به نمرات علمی و ظرفیت رشته مورد نظر، فهرست تأییدشدگان را برای گزینش و استخراج اسامی قبول شدگان نهایی به سازمان سنجش ارسال می‌کنند.

به گفته توکلی، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی مجری، به هیچ وجه امکان تأمین مسکن، خوابگاه، وام تحصیلی و سایر امور رفاهی به دانشجویان ندارد.

وی با تاکید بر اینکه دانشجویان، تابع مقررات آموزشی دانشجویان دوره روزانه می باشند، تصریح کرد: مگر در مواردی که در آیین‌نامه طرح ایجاد دوره‌ها مستثنی شده است.

شهریه دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی

بر اساس این گزارش میزان شهریه ثابت دانشگاه‌های غیردولتی و غیرانتفاعی در گروه آموزشی علوم انسانی برای هر نیمسال چهار میلیون ریال، شهریه متغییر هر واحد ۷۰۰ هزار ریال، شهریه هر واحد پایان‌نامه(نظری، دو میلیون ریال و آزمایشگاهی و کارگاهی دو میلیون و ۵۰۰ هزار ریال) و شهریه ثابت سایر گروه‌های آموزشی برای هر نیمسال چهار میلیون و ۵۰۰ هزار ریال، شهریه متغییر هر واحد ۸۰۰ هزار ریال، شهریه هر واحد پایان‌نامه(نظری، دو میلیون ریال و آزمایشگاهی و کارگاهی دو میلیون و ۵۰۰ هزار ریال) است.

همچنین، میزان شهریه ثابت موسسات غیردولتی و غیرانتفاعی در گروه آموزشی علوم انسانی برای هر نیمسال سه میلیون و ۶۰۰ هزار ریال، شهریه متغییر هر واحد ۶۵۰ هزار ریال، شهریه هر واحد پایان‌نامه(نظری، دو میلیون ریال و آزمایشگاهی و کارگاهی دو میلیون و ۵۰۰ هزار ریال) و شهریه ثابت سایر گروه‌های آموزشی برای هر نیمسال چهار میلیون ریال، شهریه متغییر هر واحد ۷۵۰ هزار ریال، شهریه هر واحد پایان‌نامه(نظری، دو میلیون ریال و آزمایشگاهی و کارگاهی دو میلیون و ۵۰۰ هزار ریال) است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.