نرخ قیمت خودرو شنبه ۲۱ مرداد ۹۱

Ghimate Mashin  نرخ قیمت خودرو شنبه ۲۱ مرداد ۹۱

 نرخ قیمت خودرو شنبه ۲۱ مرداد ۹۱

Machin 91 5 21  نرخ قیمت خودرو شنبه ۲۱ مرداد ۹۱

۱۰/۵ میلیون، کف قیمت خودرو
عصر خودرو : ظاهرا بازار خودرو کشور قصد آرام گرفتن ندارد و هر چه می‌گذرد، قیمت‌ها بیشتر اوج پیدا می‌کنند.

به نقل از دنیای اقتصاد آن طور که فعالان بازار می‌گویند، این هفته نیز نه تنها کاهش قیمتی در کار نبود، که روند افزایش قیمت‌ها باز هم ادامه یافت و بیشتر خودروهای داخلی چه آنها که افت تولید داشتند و چه آنها که رشد کرده بودند، صعود قیمت را به خود دیدند.
با این وجود کارشناسان هنوز هم افت تولید و کاهش عرضه را دلیل اصلی آشفته شدن بازار خودروهای داخلی می‌دانند و معتقدند تا تولید روندی عادی نگیرد، از شکسته شدن حباب قیمت فعلی خبری نخواهد بود.
این هفته اما خانواده پژو ۲۰۶ باز هم افزایش قیمت را تجربه کرد و تمامی اعضای آن رشد قیمت را به خود دیدند. در این بین، ۲۰۶ تیپ ۲ حدود ۵۰۰ هزار تومان افزایش قیمت را تجربه کرد و هم اکنون ۲۱ میلیون تومان به فروش می‌رسد. تغییرات قیمتی این خودرو که پرفروش‌ترین مدل ۲۰۶ به شمار می‌رود، به بیش از سه میلیون تومان در یک ماه گذشته بالغ می‌شود.
در بین دیگر مدل‌های ۲۰۶، تیپ ۶ نیز رشد قیمت داشت، به نحوی که هم اکنون ۳۱ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. همچنین از بازار مدل‌های صندوق دار پژو ۲۰۶ نیز خبر می‌رسد که آنها هم با افزایش قیمت در هفته جاری روبه‌رو بوده‌اند. در حال حاضر ۲۰۶ مدل V8 قیمتی برابر با ۲۴ میلیون و ۵۰۰ هزارتومان دارد که این موضوع از رشد قیمت نیم میلیونی آن حکایت می‌کند. همچنین مدل V9 نیز همین مقدار افزایش قیمت را به خود دید و هم اکنون ۳۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت دارد.
پژو ۲۰۶ به نوعی اصلی‌ترین قربانی کاهش تولید امسال صنعت خودرو کشور به شمار می‌رود و بیشترین تغییرات قیمتی را نیز طی یکی دو ماه گذشته در بازار خودرو به خود اختصاص داده است. ۲۰۶ تا این برهه از زمان هیچ‌گاه چنین قیمت هایی را در بازار تجربه نکرده بود، اما حالا تیراژ این خودرو به حدی کاهش یافته که قیمت آن به شدت بالا رفته‌است.
به گفته نمایشگاه‌داران خودرو پایتخت، پژو ۲۰۷ آی نیز که مانند ۲۰۶ با کمبود قطعه و کاهش تیراژ دست و پنجه نرم می‌کند، این هفته باز هم افزایش قیمت داشت و پا به پای ۲۰۶ در جاده گرانی گاز داد. به گفته فعالان بازار، هم اکنون پژو ۲۰۷ اتومات با توجه به افزایش قیمتی که این هفته داشته، ۳۱ میلیون تومان قیمت دارد.
همچنین مدل دنده‌ای ۲۰۷ نیز که حدود دو میلیون تومان افزایش قیمت داشته، در حال حاضر ۲۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود. ۲۰۷ نیز مانند پژو ۲۰۶ با افت تیراژ روبه‌رو است و کارشناسان دلیل رشد قیمت آن را همین موضوع می‌دانند. اما در بین دیگر محصولات ایران خودرو، در حال حاضر پژو ۴۰۵ بنزین سوز قیمتی برابر با ۱۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان دارد و این موضوع نشان می‌دهد ۴۰۵ توانسته ثباتی نسبی در قیمت داشته باشد. این خودرو البته در مدل دوگانه‌سوز خود با افزایش قیمت روبه‌رو شده و هم اکنون ۱۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد. به گفته نمایشگاهداران خودرو پایتخت، در حال حاضر سمند SE نیز با قیمتی معادل ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به فروش می‌رود و افزایش قیمت نداشته است.
اما تک شاسی بلند ایران خودرو یعنی سوزوکی گرندویتارا نیز که گفته می‌شود با کمبود قطعات روبه‌رو است، افزایش قیمتی شدید را طی یکی دو هفته گذشته تجربه کرده است. به گفته نمایشگاهداران خودرو پایتخت، در حال حاضر ویتارای اتومات کلاس ۸ قیمتی برابر با ۶۹ میلیون تومان دارد و با این حساب هیچ بعید نیست تا چندی دیگر به رکورد ۷۰ میلیون تومان برسد.
کلاس پنج ویتارا البته ظاهرا افزایش قیمت خاصی نداشته و هم‌اکنون ۶۳ میلیون تومان در بازار خرید و فروش می‌شود.
تندر از ۲۰ میلیون گذشت
اما در بین دیگر خودروهای داخلی، این هفته تندر-۹۰ نیز افزایش قیمت را به خود دید از مرز ۲۰ میلیون تومان رد شد.
این خودرو هم اکنون در مدل E2 قیمتی برابر با ۲۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان دارد که برای خود رکوردی به حساب می‌آید. همچنین مدل E1تندر-۹۰ نیز اگر در بازار موجود باشد، برای خرید آن باید ۱۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان هزینه کرد.
در کنار تندر-۹۰ اما مگان نیز با افزایش قیمت روبه‌رو و حدود ۱/۵ میلیون تومان گران شد. این محصول که جزو معدود خودروهای دارای رشد تیراژ در بهار امسال به حساب می‌آید، هم اکنون در مدل دو هزار سی سی و اتومات خود قیمتی برابر با ۴۵ میلیون تومان دارد. مدل دنده ای مگان نیز ۳۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود و این موضوع از افزایش قیمت بیش از یک میلیون تومان آن حکایت می‌کند.
همچنین نیسان ماکسیما نیز که گفته می‌شود تا پایان امسال با پارس خودرو وداع خواهد کرد، این هفته با جهشی یک میلیونی مواجه شد و در حال حاضر ۶۵ میلیون تومان خرید و فروش می شود. نیسان تینا هم که یک میلیون گران شده، هم اکنون قیمتی برابر با ۸۵ میلیون تومان دارد. آن طور که فعالان بازار می‌گویند، پراید نیز این هفته با رشد قیمت مواجه شده است، به نحوی که با توجه به جهش ۱۰۰ هزار تومانی آن، هم اکنون باید ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برای خریدش هزینه کرد. پراید با وجود این افزایش قیمت، هنوز هم ارزان‌ترین خودرو تولید داخل به شمار می‌رود. در کنار رشد قیمتی که پراید داشته، تیبا نیز گرانی را در این هفته به خود دید و در حال حاضر ۱۴ میلیون تومان قیمت دارد. پراید و تیبا نیز مانند بیشتر خودروهای تولید داخل با کاهش تولید طی چهار ماه نخست امسال روبه‌رو شده‌اند و کارشناسان بر این باورند که دلیل رشد قیمت آنها نیز همین افت تولید است. با توجه به قیمت ۱۴ میلیونی تیبا، این خودرو عملا جایگزین ریو شده است، ریویی که مدت‌ها است از خط تولید سایپا خارج شده و دیگر به تولید نمی‌رسد.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.