نرخ های پیش خرید مسکن در سال ۹۲

۲۷فروردین۱۳،

به گزارش نوساز به نقل از دنیای اقتصاد، با این حال، هم اکنون در بازار ساخت و ساز اغلب سازندگان به خصوص سازندگانی که با سرمایه کمتری آغاز به ساخت و ساز می‌کنند، هم تمایل به پیش فروش دارند چرا که در این شیوه، منابع مالی متناسب با پیشرفت پروژه به ساخت و ساز تزریق می‌شود و دیگر نگرانی به خصوصی بابت تامین هزینه‌ها وجود ندارد.

اما، افزایش قابل توجه قیمت مسکن به‌رغم نبود قدرت خرید در این بازار که اغلب مالکان را وادار به انصراف موقتی از فروش کرده است این روزها در بازار پیش فروش واحدهای مسکونی هم تاثیر گذاشته است.

به این ترتیب، بعضی سازندگان که واحدهای خود را در ماه‌های اخیر پیش فروش کرده و هم اکنون زمان تحویل واحدها به خریدار نزدیک شده یا فرا رسیده است، به طمع سود بیشتر قرارداد پیش فروش را فسخ کرده و واحد را به قیمت روز، می‌فروشند یا به امید افزایش بیشتر قیمت‌ها نگه می‌دارند.

این در حالی است که طبق ماده‌ای از نسخه تیپ قراردادهای پیش خرید مسکن، غرامتی که سازنده بابت فسخ قرارداد به پیش خریدار می‌پردازد در اغلب موارد چیزی کمتر از یک پنجم سودی است که از فروش واحد مسکونی به قیمت روز برای سازنده حاصل می‌شود.

به این ترتیب، پیشنهاد می‌شود اگر خریداران مسکن به فکر پیش خرید می باشند حتما شرایط قرارداد را به نحوی تنظیم کنند که سازنده با نیت طمعکاری امکان فسخ قرارداد را نداشته باشد.

بنابراین بهتر است پیش خریداران نسبت به این ماده از قرارداد پیش خرید و همچنین تعیین مبلغ جریمه فسخ قرارداد، به گونه ای اقدام کنند که مانع دبه کردن پیش فروشنده‌ها شوند.


آخرین خبرها
منبع: نوسازنیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.