نرخ و اولویت‌های وام شهریه در سال تحصیلی جدید اعلام شد

قائم مقام رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت‌علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشجویان تا پایان مهر فرصت دارند تا برای دریافت وام شهریه درخواست خود را به دانشگاه مربوطه ارائه کنند.

گودرزی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه دانشگاه‌ها از دانشجویان متقاضی وام شهریه ثبت‌نام می‌کنند و لیست متقاضیان را به صندوق رفاه اعلام می‌کنند، اظهارکرد: دراین راستا دانشگاه‌ها از دانشجویان ثبت‌نام به عمل می‌آورند و پس از آن صندوق اعتبار وام شهریه را به دانشگاهها واریز می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: براین اساس دانشجویان با ارائه تقاضای خود به دانشگاه و دریافت وام، به صندوق رفاه بدهکار خواهند شد و ۹ ماه پس از فراغت از تحصیل به صورت اقساط ۶۰ ماهه مبلغ وام را بازپرداخت خواهند کرد.

در این راستا، مهندس کیوان مرادیان، رییس صندوق رفاه دانشجویان نیز با بیان اینکه مدنظر است که ۷۵ درصد از میزان شهریه دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد در قالب وام شهریه ارائه شود، تصریح کرد: همچنین در مقطع دکتری نیز رقم ۲٫۵ میلیون تومانی برای وام شهریه در نظر گرفته شده است.

وی افزود: البته ممکن است دانشگاهی تصمیم بگیرد که تعداد بیشتری از دانشجویان خود را تحت پوشش وام شهریه قرار دهد که در این میان طبیعتا میزان وام شهریه‌ کمتر از موارد فوق‌الذکر ارائه خواهد شد.

به گفته وی، در سال ۹۰ اعتبار وام شهریه توزیعی در بین دانشگاه‌ها ۱۲۰ میلیارد تومان بود که این رقم درصورت تخصیص کامل، ۱۵۰ میلیارد تومان افزایش خواهد داشت.

وی با اعلام اولویت‌ها و میزان اعطای وام شهریه به دانشجویان در مقاطع مختلف تحصیلی با بیان اینکه دانشجویان تحصیلات تکمیلی در اولویت ارائه وام شهریه قرار دارند، اظهارکرد: همچنین دانشجویان متاهل، دانشجویان در حال تحصیل در رشته‌های کاربردی که بخشی از نیازهای جامعه را تامین می‌کند، دانشجویان رشته‌‌های هسته‌ای و دانشجویان ممتاز و برتر دانشگاه‌ها نیز در اولویت اعطای وام شهریه هستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: درصددیم که اعتبار وام شهریه در سال تحصیلی جدید به موقع به حساب دانشگاه‌ها واریز شود.

داغ کن - کلوب دات کام ارسال به کلوب


Latest news from our site

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.