نرخ پایانی دلار مشخص گردید!

مهدی ابریشمی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی فارس در خصوص وضعیت بازار آتی سکه گفت: شب گذشته شایعه تزریق دلار در بازار منتشر شد و دلاری که تا ۲۶۷۰ تومان رشد کرده بود به ۲۵۳۰ تومانکاهش یافت، ولی مجدد به ۲۵۸۰ تومان برگشت. در حال حاضر نیز دلار ۲۶۲۰ تومان معامله می‌شود.

وی با اشاره به اینکه راه اندازی اتاق مبادلات ارزی اقدام مؤثری است که به کاهش دلار کمک می‌کند ولی نیاز به زمان دارد، گفت: تقاضا برای دلار در بازار با توجه به شروع به کار این اتاق اندکی کاهش یافته و اگر مشکلی در ارائه ارز به افرادی که اقدام به خرید می‌کنند وجود نداشته باشد، اتاق ارزی می‌تواند قیمت دلار را متعادل کند.

این معامله‌گر بازار آتی خاطر نشان کرد: در حال حاضر تقاضا برای دلار در بازار آزاد کمتر شده و بیشتر سفته بازان حضور دارند، معتقدم قیمت فعلی دلار بالا و کاذب است و با گذشت زمان از راه اندازی اتاق ارزی قیمت‌‌ها متعادل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه طبق گفته مسئولان دلار وجود دارد و کمبودی نیست، ولی قرار است بیشتر به کالا های اساسی اختصاص دهند، بیان کرد:‌ با گذشت زمان نرخ دلار کاهش می‌یابد ولی به نظر بنده کمتر از ۲۲۰۰ تومان نخواهد شد و حدود ۲۴۰۰ که به نظر می‌رسد مسئولان نیز به این رقم تمایل دارند، تثبیت می‌شود.

ابریشمی در خصوص قیمت دلار در اتاق ارزی گفت: روز گذشته نرخ ۲۳۶۲ تومان کشف شدو امروز نیز با افزایش۲۴ تومانی به ۲۳۸۶ تومان رسید که با این افزایش قیمت ها در بازار آتی نیز همچنان افزایشی است، البته مسئولان اعلام کردند در اتاق ارزی قیمت‌ها بر اساس تقاضا تعیین می‌شود.

این معامله‌گر بازار آتی سکه ادامه داد: روزی که اتاق ارزی آزمایشی شروع شد(یکشنبه) دلار و درهم نداشت. همچنین، روز گذشته نیز اعلام کردند افرادی که برای سرمایه‌گذاری دلار خریداری کرده‌اند می‌توانند در اتاق ارزی بفروشند و افردای که خارج کشور هم هستند بدون هزینه ورود می توانند این کار را انجام دهند،این مسائل، بازار دلار را داغ‌تر کرد زیرا این تصور ایجاد شد که شاید دولت دلار ندارد که این‌ها را اعلام کرده است.

وی در پاپان تصریح کرد: اگر مشکلی در فروش ارز در اتاق ارزی رخ ندهد و اخبار تحریک کننده نیز مطرح نشود، به مرور زمان اتاق ارزی قیمت‌ دلار را متعادل می‌کند.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.