نرخ کارمزد مجاری عرضه اختصاصی سوخت اعلام شد

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ دوشنبه ۱۵آبان۹۱،

مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران نرخ کارمزد سال ۹۱ مجاری عرضه اختصاصی سوخت را اعلام نمود.

به گزارش تفسیری سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران و به نقل از شبکه اطلاع رسانی نفت و انرژی (شانا) ، جلیل سالاری گفت : نرخ کارمزد جایگاه های عرضه بنزین معمولی ممتاز ۱۹۰ ریال، درجه یک ۱۵۵ ریال، درجه دو ۱۳۰ ریال، درجه سه ۱۱۰ ریال و خارج از طرح را ۹۵ ریال اعلام نمود.

وی نرخ کارمزد جایگاه های اختصاصی عرضه بنزین سوپر ممتاز را ۱۹۵ ریال، درجه یک ۱۶۰ ریال، درجه دو ۱۳۵ ریال، درجه سه ۱۱۵ ریال و خارج از طرح را ۱۰۰ ریال اعلام نمود.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران گفت : نرخ کارمزد مجاری عرضه اختصاصی سال ۹۱ بنزین معمولی فروشندگی سکودار ممتاز ۱۵۵ ریال، درجه یک ۱۳۰ ریال، درجه دو ۱۱۰ ریال، درجه سه ۹۵ ریال و خارج از طرح ۸۰ ریال خواهد بود.

به گزارش تفسیری شانا، بقیه موارد نرخ کارمزد مجاری عرضه اختصاصی در سال ۹۱ به این شرح است:

۱- نرخ کارمزد اعلام شده از آغاز سال (اول فروردین) قابل محاسبه و پرداخت است.

۲- به منظور حمایت بیشتر از مجاری عرضه با فروش پایین، نرخ کارمزد پایه بنزین معمولی و سوپر برای همه جایگاه ها (اعم از اختصاصی، سریع نصب و سیار) تا سقف ۱۵۰ هزار لیتر در ماه (مجموع بنزین معمولی و سوپر) به ازای هر لیتر ۲۴۰ ریال و فروشندگی ها (اعم از سکودار، داخل اتاقک، متمرکز) تا سقف ۱۵۰ هزار لیتر در ماه به ازای هر لیتر ۱۹۲ ریال تعیین شده است.

۳- مازاد بر ۱۵۰ هزار لیتر در ماه (مجموع فروش بنزین معمولی و سوپر) برای جایگاه های اختصاصی و فروشندگی های سکودار بر مبنای نرخ های درجه بندی و سایر نقاط عرضه بر اساس نرخ های تعیین شده قابل پرداخت خواهد بود.

۴- جایگاه های ساحلی مانند سایر نقاط عرضه ساحلی که در قالب تعاونی های صیادی، سفاری و … اداره می شوند، تا سی ام مهر ۹۱ بر مبنای نرخ کارمزد درجه دو جایگاه ها پرداخت و از اول آبان هزینه های توزیع خود را از مصرف نمایندگان دریافت می نمایند که هزینه های این گونه نقاط در کمیته های سوخت استانی مطرح و نرخ مربوطه تعیین شد.

۵- با توجه به ضرورت سوخت رسانی به مصرف نمایندگان در مناطق محروم، در صورتی که کل کارمزد ماهیانه جایگاه ها با اعمال بندهای یک و دو کمتر از ۲۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال و فروشندگی های سکودار کمتر از ۱۸ میلیون و ۷۵۰ هزار ریال باشد ، متمم کارمزد بر مبنای تفاوت کارمزد واقعی فروش و مبلغ ذکر شده به نقاط عرضه مذکور قابل پرداخت است. همچنین مبلغ متمم کارمزد فروشندگی های داخل اتاقک که ضرورت عملیاتی آن ها از سوی مدیر  منطقه موردتایید است، معادل ۴ میلیون و ۳۷۵ هزار ریال در ماه تعیین شده است که از ابتدای سال جاری قابل محاسبه و پرداخت است.

۶- با توجه به افزایش نرخ پایه بنزین برای مجاری عرضه که با فروش پایین روبروست ، انتظار می رود مدیران مناطق، پیگیری و اقدام لازم برای ارتقای سطح کیفی این گونه مجاری (تعویض تلمبه های قدیمی، تعویض یو.پی.اس، نصب دوربین و …) را پیگیری و اجرا نمایند./عب


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.