علت نرسیدن به ارگاسم در مردان و عوارض ارضا نشدن و انزال نشدن مردان

یکی از مشکلات مربوط به ارضای جنسی و ارگاسم در مردان، انزال نشدن یا انزال دیررس است که عوارض ارضا نشدن مردان در روح و جسم آنها تاثیر منفی دارد

بسیاری از مردان در طول دوره زندگی خود اختلالات ارگاسم (ارضای جنسی) را تجربه می کنند. در اغلب موارد، مشکلات روانی از جمله اضطراب، استرس شغلی و تاریخچه سوء استفاده جنسی در دوران کودکی، عامل اصلی این نرسیدن به ارگاسم به شمار می روند.
علت نرسیدن به ارگاسم در مردان و عوارض ارضا نشدن و انزال نشدن مردان

علت انزال نشدن و عوارض ارضا نشدن مردان

البته عوامل زیادی موجب انزال نشدن مردان در هنگام رابطه جنسی وجود دارد که شناسایی آن ها می تواند به کاهش عوارض ارضا نشدن مردان کمک بکند. مهمترین عوامل شامل موارد زیر هستند:
استمناء
بعضی از مردها خودشان را تحریک می کنند آن هم به سبک و سیاقی که موجب شکل گیری یک شیوه ی خاص انزال و ارگاسم در آن ها می شود. این مردها وقتی با همسرانشان همبستر می شوند به مشکل بر می خورند چرا که همسران آن ها یا از آن سبک تحریکی مورد نظر بی اطلاع هستند و یا نمی توانند آن را به شکلی که خود مرد انجام می داد انجام دهند. در نتیجه مرد در رابطه با همسرش نمی تواند به انزال و ارگاسم برسد.
فشارهای روانی
عصبانی بودن از همسر، ترس از حامله شدن او و باورهای جنسی غلط که در فرهنگ های مختلف رایج هستند نیز می توانند رسیدن شما به انزال و ارگاسم را با مشکل مواجه کنند.
نگرش «دهنده بودن»
معاشقه شامل داد و ستد لذت است، اما بعضی از مردها تحت تأثیر آموخته هایشان فکر می کنند صرفاً باید دهنده لذت به همسرشان باشند و این کار را مهمترین وظیفه جنسی خود تلقی می کنند. مردانی که این باور را دارند در حین رابطه عمدتاً روی تجربه همسرشان تمرکز می کنند. این کار باعث می شود که تمرکز جنسی آن ها از روی خودشان برداشته بشود و در نتیجه نتوانند به انزال و ارگاسم دست پیدا کنند.
داروها
بعضی اقلام دارویی مثل برخی داروهای روانپزشکی، مسکن ها، داروهای پرفشاری خون و بعضی داروهای دیگر ممکن است مانع رسیدن مرد به انزال و ارگاسم بشوند.
افزایش سن
افزایش سن از دو جهت می تواند در کاهش شانس انزال و ارگاسم مردان مؤثر واقع شود. اول اینکه با افزایش سن، آلت مرد به تحریک بیشتری نیاز دارد تا به انزال و ارگاسم برسد که البته مسئله ای کاملاً طبیعی است، اما برای برخی از مردها نگرانی هایی ایجاد می کند که احتمال نرسیدن آن ها به انزال و ارگاسم را تقویت می کند. دوم اینکه با افزایش سن، ماهیچه های کف لگن که در انزال و ارگاسم مؤثر هستند ضعیف می شوند و این هم مانعی دیگر برای رسیدن آن ها به مرحله نهایی رابطه جنسی به شمار می رود.
بیماری ها

یکی از مشکلات مربوط به ارضای جنسی، انزال نشدن مردان یا انزال دیررس است. نرسیدن به ارگاسم معمولا به سبب مشکلات مربوط به گیرنده های دستگاه تناسلی که اغلب به سبب آسیب عصبی ناشی از دیابت ایجاد می شوند، ایجاد می گردد.

دیابت علایمی همچون بی حسی پاها، تشنگی، خارش پوست، ادرار بسیار، خستگی و همچنین نرسیدن به ارگاسم را به همراه دارد. همچنین چاقی و اضافه وزن نیز منجر به مشکلات جنسی از جمله اختلالات نعوظ و کاهش میل جنسی می گردد.

اگر با چنین مشکلی روبه رو میباشید، برای بررسی میزان قندخون و ابتلا به دیابت حتما به پزشک مراجعه کنید. اصلاح شیوه زندگی از جمله پیروی از رژیم غذایی مناسب و ورزش منظم در کنترل دیابت نقش بسزایی ایفا می کند.

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.