” نرمش قهرمانانه “سرفصل جدید روابط ایران و غرب/ لغو تحریم‌ها اولین گام عملی غرب است

اردیبهشت ۱۴۰۳

هانی‌زاده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

یک کارشناس سیاست خارجی با اشاره به سخنان “مقام معظم رهبری” مبنی بر لزوم “نرمش قهرمانانه” در سیاست خارجی گفت: اظهارات اخیر ایشان در حقیقت، چهارچوب سیاست‌هایی است که دولت دکتر روحانی باید دنبال کند.

“حسن هانی‌زاده” در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به سخنان “مقام معظم رهبری” مبنی بر لزوم “نرمش قهرمانانه” در سیاست خارجی گفت: اظهارات اخیر ایشان در حقیقت، چهارچوب سیاست‌هایی است که دولت دکتر روحانی باید دنبال کند؛ اشاره ایشان در مورد “نرمش قهرمانانه” می‌تواند سرفصل تازهی در تعامل میان دولت تازه ایران و جامعه جهانی باشد.

 
وی ادامه داد: دکتر روحانی با استفاده از رهنمودهای “مقام معظم رهبری” می‌تواند یک حرکت رو به جلو در ایجاد فضای مناسب در ارتباط با جامعه جهانی ایجاد کند.
 
این کارشناس امور بین‌الملل تصریح کرد: به نظر می‌رسد در جریان نشست آینده مجمع عمومی سازمان ملل متحد و رایزنی‌های دکتر روحانی در خصوص ایجاد فضای تعامل تازه، تغییرات مثبتی در روند سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایجاد شده و فضا تغییر یابد.
 
هانی‌زاده در مورد لغو تحریم کشتی‌رانی ایران و احتمال ارتباط این موضوع با مذاکرات ایران و غرب اظهار داشت: این اولین گام عملی آمریکا و غرب به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه همچنان تحریم‌های ناعادلانه غرب پابرجاست، افزود: به نظر می‌رسد که اروپایی‌ها یک گام مثبت به سمت جمهوری اسلامی برداشته‌اند و اگر همه تحریم‌ها لغو شود، فضا برای تعامل دو سویه بین ایران و اروپا ایجاد خواهد شد و تعامل مناسب‌تری را شاهدخواهیم بود.
 
این کارشناس سیاست خارجی با اشاره به مواضع جامعه جهانی در قبال سوریه بیان کرد: در مورد نشست شورای امنیت در خصوص سوریه، پیش‌نویس قطعنامه ارائه شده از سوی فرانسه و انگلیس، با مخالفت روسیه و چین مواجه شده است.

هانی‌زاده در پایان خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد فرانسه و انگلیس به دنبال قراردادن سوریه تحت بند ۷ منشور سازمان ملل متحد می باشند، اما نخواهند توانست اجماع لازم را برقرار کنند، چرا که روسیه با هماهنگی ایران و چین اجازه  این اتفاق را نمی‌دهند.

انتهای پیام/
 


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.