“نرمش قهرمانانه” یک تغییر تاکتیکی است/ استراتژی ما تغییری نخواهد کرد

فروردین ۱۴۰۳

استراتژی ما یکی است و آن مقاومت در برابر استکبار و مبارزه علیه صهیونیسم است، اما ممکن است این استرات‍‍ژی با تاکتیک‌های مختلفی انجام شود که نسبت به تغییر شرایط و زمان متغیر خواهد بود.

“حسین کنعانی‌مقدم” در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی ممتاز نیوز، با اشاره به موج تازهی که رسانه‌های غربی در مورد مواضع جمهوری اسلامی ایران در سیاست خارجی به راه انداخته‌اند گفت: در صحنه جنگ همیشه تاکتیک‌های مختلفی برای مبارزه با دشمن وجود دارد.
وی ادامه داد: بعضی مواقع در نبردهای جهانی شاهد عقب نشینی تاکیتیکی برای پیروزی‌های بعدی هستیم، و یا تظاهر به حمله برای منحرف کردن دشمن یا طراحی یک دفاع متحرک که در عین حال می‌تواند در مناطق مختلف حملات عدیده‌ای را علیه دشمن سبب شود.

این کارشناس سیاست خارجی افزود: در زمینه سیاسی هم مشابه همین رفتارها با دشمن در قالب کلماتی دیپلماتیک مطرح می‌شود، همچون تعامل، “نرمش قهرمانانه” و یا جنگ نرم.

کنعانی مقدم اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران متناسب با شرایط و زمان، اصطلاحات و ادبیات مناسب را بکار می‌برد، چرا که در تشیع ،علما و ولایت فقیه بر اساس شرایط و زمان تصمیم‌گیری می‌کنند.

وی تصریح کرد: استراتژی ما یکی است و آن مقاومت در برابر استکبار و مبارزه علیه صهیونیسم است، اما ممکن است این استرات‍‍ژی با تاکتیک‌های مختلفی انجام شود که نسبت به تغییر شرایط و زمان متغیر خواهد بود.

این کارشناس سیاست خارجی در پایان تاکید کرد: غرب به خوبی می‌داند که جمهوری اسلامی هرگز از اصول خود کوتاه نیامده و استراتژی خود را تغییر نخواهد داد، بلکه ممکن است تغییراتی تاکتیکی متناسب با شرایط داشته باشد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.