نرم‌افزار سیستم دفاع سایبری کشور تدوین شد

۲۷م دیماه ، مهر- رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر از اجرای طرح کلان شبکه ملی دفاع سایبری و تدوین نرم افزار برای سیستم دفاع سایبری خبر داد و گفت: براساس برنامه ریزیهای انجام شده بخشی از این طرح در سال ۹۲ ارائه می گردد.

علیرضا رهایی دربارهٔ طرح کلان ملی ایجاد شبکه دفاع برای جلوگیری از حملات سایبری گفت: با توجه به اهمیتی که دفاع سایبری دارد کارهایی که در این زمینه صورت گرفته کافی نبوده و شاید در قبل به مباحث امنیت اطلاعات کمتر، در سطح کشور پرداخته شده است.

وی ادامه داد: البته ما در این زمینه متخصص هم بسیار نداشتیم خوشبختانه گروه امنیت اطلاعات در حوزه کامپیوتر در دانشگاه صنعتی امیرکبیر فعال و پروژهای تحقیقاتی خوبی توسط این گروه انجام شده است.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزود: این گروه امنیت اطلاعات در حوزه کامپیوتر، ارتباط خوبی در زمینه های پژوهشی با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دارد و با توجه به همین شرایط، پروژه کلان تدوین نرم افزار برای سیستم دفاع سایبری، در کنار شبکه ملی اطلاعات به دانشگاه واگذار شد.

وی ادامه داد: این پروژه با همکاری سایر دانشگاه ها در حال انجام است، تیم خوبی در گروه امنیت اطلاعات در حال فعالیت است و شرح خدمات و برنامه های کلی تدوین نرم افزار انجام شده است و سبب آن هم این است که از قبل در قالب بسیاری از پروژه های ارشد در این زمینه، کارهای خوبی صورت گرفته است.

رهایی افزود: با آغاز برنامه اصلی، تدوین نرم افزار انجام می گردد و امیدواریم سال ۹۲ اولین بخش کار قابل ارایه باشد.

IT Iran
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.