نرم‌افزار نقشه اپل تصادفا از یک پایگاه نظامی فوق سری پرده برداشت

به نظر می‌رسد اپلیکیشن نقشه اپل که به خاطر خطاهای بسیار زیادش در هنگام ارائه iOS 6 تبدیل به یک بمب خبری شد، در یک نقطه از جهان بیش از حد دقیق بوده است. این اپ از یک رادار فرکانس بالای ۱.۲۳ میلیارد دلاری فوق سری در تایوان پرده برداشته و حالا همه می‌توانند آن را ببینند.

روزنامه تایوانی The Liberty Times، یک تصویر واضح ماهواره‌ای از یک پایگاه رادار دور بُرد فوق سری واقع در بخش‌های شمالی شهر هسینچو در تایوان را منتشر نموده است. این پایگاه با اهداف دفاعی برای تشخیص موشک‌هایی که ممکن است توسط چین به سمت این کشور پرتاب شوند، ساخته شده و قرار نبود وجود آن بدین شکل برای عموم آشکار شود.

وزیر دفاع تایوان در این باره گفت:

از آنجا که این تصاویر توسط ماهواره‌هایی با اهداف تجاری ثبت شده‌اند، از لحاظ قانونی ما نمی‌توانیم کاری کنیم. اما ما همان طور که در گذشته از گوگل خواسته‌ایم از اپل نیز درخواست خواهیم کرد تا وضوح تصاویر ماهواره‌ای برخی تجهیزات و پایگاه‌های نظامی را کاهش دهد.

رادار فوق سری تایوان احتمالا قبلا توسط رادارهای چین ردیابی شده است ولی در مجموع اتفاقی که رخ داده نشان می‌دهد که نرم‌افزار نقشه اپل اگر بتواند به درستی کار کند، می‌تواند نقشه‌هایی که مجاز به دیدن آنها نیستیم را برای ما آشکار کند!


زومیت – زومیت – IT News

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.