نرم افزار «سفرنامه و خاطرات حج» تولید شد

زائران با مطالعه نرم افزار «سفرنامه و خاطرات حج» قبل از حج به راحتی می‌توانند به تجربیات دیگران دست یابند.

به گزارش سرویس اجتماعی برنا، حجت الاسلام روزبه برکت رضایی با بیان اینکه در لوح فشرده کتابخانه «سفرنامه و خاطرات حج» متن کامل ۳۹ جلد کتاب و ۹۰ مقاله در موضوع خاطرات حج گردآوری شده است، افزود: شرح خاطرات سفر بخصوص آن سفرهایی که تاثیرگذارتر هستند و به همین جهت در گوشه و گوشه روح و ذهن صاحب آن قرار می گیرند، مانند سفرهای حج وعتبات، به سبب دلنشین بودن آنها همیشه هم برای راوی و هم برای شنونده و خواننده آن، شنیدنی،‌خواندنی و حاوی ارزش های بسیار برای توجه و درنگ است .

مدیر پایگاه اطلاع رسانی بعثه مقام معظم رهبری ادامه داد: در طول تاریخ صاحبان قلم بسیاری از سفرهای زیارتی خود شرح های بسیار داده اند . این سفرنامه ها بعضا به جهت دقت هایی که صاحب آن در تحلیل مسایل و موضوعاتی که داشته اند، با ارزش بوده و از همین رو اعتبار تبدیل به سندهایی برای مطالعات عمیق تر و تخصصی داشته اند.

مجری پروژه نرم افزارها حج و زیارت افزود: زائران به طور معمولا یک بار توفیق تشرف به حج تمتع و عمره مفرده را می یابند و با مطالعه این سفرنامه ها قبل از حج به راحتی می توانند به تجربیات دیگران دست یابند. همچنین پس از سفر این خاطرات و سفرنامه ها است که موجب زنده نگه داشتن یاد و معنویت سفر به یادماندنی حج خواهند بود.

برکت رضایی در ادامه افزود: در این نرم افزار متن کامل ۳۹ جلد کتاب در موضوع سفرنامه و خاطرات حج، همچون باکاروان ابراهیم، برکات سرزمین وحی، بسوی ام ‏القری، داستان‏هاو حکایت‏های حج، در راه خانه خدا، سفرنامه حجاز، مرآه الحرمین، مکه و مدینه از دیدگاه جهانگردان اروپایی، همراه با خلیل گنجانده شده است.

همچنین متن کامل ۹۰ عنوان مقاله در زمینه سفرنامه و خاطرات حج، مانند شنیدنی های سفر حج، درحریم دوست، با قاریان دردیار وحی، یادی از سفرپرشکوه حج، حاجی نامه، در حریم عشق، خاطرات حج، سفرهای حج محدث قمی ، پرواز در بهشت، هجرت از وادی خود به خدا، سفری از فرش تا به عرش، خاطرات سرزمین وحی در این نرم افزار یافت می شود.

حجت الاسلام برکت رضایی، ارتباط تمام واژه های کتب با قرآن و لغت نامه، ارتباط تمام واژه های کتب با ۱۰ لغتنامه در صفحه نمایش متون، جستجوی مختلف در متون و عناوین ابواب از طریق کلمه، ترکیب واژه ها، جستجوی موضوعی از طریق فهرست گزینشی و فهرست درختی، جستجوی سریع هر واژه در متن فعال dnif، امکان انتقال متن به یادداشت و ویرایش آنها و ذخیره به شکل های مختلف همچون زرنگار، انتقال متون برگزیده از برنامه به محیط Word، امکان چاپ متون دل خواه در همه قسمت های برنامه از دیگر امکانات این نرم افزار برشمرد.

تمامی متون این نرم افزار در کتابخانه تخصصی پایگاه اطلاع رسانی حج وابسته به بعثه مقام معظم رهبری قابل دسترسی است.

نرم افزاز “سفرنامه و خاطرات حج ” تولید مشترک بعثه مقام معظم رهبری و مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی است که برای زائران و پژوهشگران تهیه شده است.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.