نزاع در کدام استان‌ها بیشتر رخ می‌دهد؟

اردیبهشت ۱۴۰۳

۱ هزار و ۵۵۵ تن به دنبال وقوع نزاع در بهار امسال به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کرده‌اند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ؛ به نقل از ایسنا، سازمان پزشکی قانونی کشور اعلام‌کرد: در بهار امسال ۱۶۱ هزار و ۵۵۵ تن به دنبال وقوع نزاع به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کردند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که تعداد مراجعان نزاع ۱۶۷ هزار و ۴۵۴ تن بودند، ۳٫۵ درصد کاهش یافته است.

همچنین ‌از کل مراجعان نزاع در بهار امسال ۱۱۲ هزار و ۸۵۸ تن را مردان و ۴۸ هزار و ۶۹۷ تن دیگر را زنان شامل می‌شوند.

بر اساس این گزارش در سه ماهه اول امسال استان‌های تهران با ۲۷ هزار و ۹۴ مورد، خراسان‌رضوی با ۱۴ هزار و ۸۹۷ مورد و اصفهان با ۱۱ هزار و ۸۲۸ مورد دارای بیشترین و استان‌های خراسان‌جنوبی با ۸۷۶ مورد، ایلام با ۱۰۴۱ مورد و سمنان با ۱۲۶۷ مورد دارای کمترین آمار مراجعان نزاع بوده‌اند.

در بهار امسال، خردادماه با ۵۷ هزار و ۸۵۱ مورد مراجعه بیشترین آمار مراجعان نزاع را در مقایسه با ماه‌های دیگر داشتند و این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲٫۷ درصد کمتر شده است.

همچنین نزاع از جمله مهمترین دلایل مراجعات پزشکی قانونی است که پرونده‌های مربوط به آن، سالانه حدود ۴۰ درصد از کل مراجعات این سازمان را به خود اختصاص داده است. بطوری که در ۱۰ سال قبل به طور متوسط هر سال ۵۹۳ هزار و ۹۴۱ پرونده نزاع به پزشکی قانونی ارجاع شده است که سال با ۶۳۱ هزار و ۳۸۱ تن بالاترین و سال ۱۳۸۶ با ۵۴۷ هزار و ۶۲۱ تن کمترین میزان مراجعه را داشته است.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.