نزدیک ترین سیاره شبیه به زمین +عکس

۱۹ام بهمن ،

مجله اینترنتی برترین ها
دنیاهای شبیه به زمین شاید نزدیکتر از آن باشند که تصورش را می کنیم.

به گزارش برترین ها، ستاره شناسان روز چهارشنبه گزارش کردند که نزدیکترین سیاره شبیه زمین شاید فقط ۱۳ سال نوری – ۷۷ تریلیون مایل – دورتر باشد. این سیاره هنوز کشف نشده است، ولی بر اساس مطالعات، باید گروهی از سرخ اخترک ها در آنجا باشد.

اگر در سطح کهکشانی بخواهیم صحبت کنیم، باید بگوییم که درست در همسایگی مان است!

کورتنی درسینگ، دانش آموخته دانشگاه هاروارد، رهبر این مطالعه گفت: اگر کهکشان راه شیری مان را به اندازه ایالات متحده کوچک کنیم، فاصله بین زمین و نزدیک ترین همسایه شبه-زمین، به اندازه طول پارک مرکزی نیویورک خواهد بود.

او در کنفرانس خبری کمبریج اعلام کرد که نزدیکترین سیاره شبیه زمین به اندازه یک پیاده روی در پارک، از ما دور است.

سرخ اخترک های کوچک و سرد، رایج ترین ستاره ها در کهکشان ما می باشند و حداقل ۷۵ میلیارد سرخ اخترک وجود دارد.

تیم فیزیک ستاره شناسی مرکز هاروارد-اسمیت سونیان تخمین می زند که ۶ درصد سرخ اخترک ها، سیاره های شبیه به زمین دارند. به گزارش برترین ها، این سیاره ها برای آنکه شرایط زمین را داشته باشند، باید تقریباً به اندازه زمین باشند و به همان اندازه که زمین از خورشید نور می گیرد، از ستاره خودشان نور بگیرند.

این عدد بالا، می تواند جستجوی حیات فرازمینی را آسانتر کند. ولی چون سرخ اخترک ها بسیار کوچک می باشند، سیاره هایی که احتمال سکونت در آنها هست، باید در مداری نزدیکتر از مدار زمین به دور خوشید، به ستاره خود نزدیک باشند. احتمالاً سطح آنها پر از صخره خواهد بود و اتمسفرهای مختلف آنها سبب می گردد که انواع مختلفی از حیات در آنها وجود داشته باشد.

از آنجائیکه این سرخ اخترک ها ممکن است قدیمی باشند – بسیار قدیمی تر از خورشید ما – بدین معناست که سیاره های آنها هم باید قدیمی تر از زمین باشند و شکل های احتمالی حیات در آنها هم باید پیشرفته تر و تکامل یافته تر باشد.

منظومه شمسی ما ۴٫۵ میلیارد سال عمر کرده است، در حالیکه بعضی از آن سرخ اخترک ها ۱۲ میلیارد سال دارند. سفینه های فضایی آینده می توانند این سیاره ها را شناسایی و مکان یابی نمایند و شرایط آب و هوایی آنها را کشف کنند.


مجله اینترنتی برترین ها | پورتال خبری و سبک زندگی
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.