نسبت به ˝بی پولی˝ عقب گرد نداشتم

گردآوری توسط گروه فرهنگ و هنر ممتازنیوز

حمید نعمت الله در نشست فیلم˝آرایش غلیظ˝:

حمید نعمت الله گفت: نسبت به ˝بی پولی˝ عقب گرد نداشتم . فکر می کنم شخصیت پردازی لادن تا همین حدود کافی است اما شاید باید به این موضوع بیشتر فکر کنم.

به گزارش خبرنگار سینمایی ممتاز به نقل از هنرآنلاین، نشست خبری فیلم سینمایی “آرایش غلیظ” با حضور عوامل فیلم در سالن سعدی برج میلاد برگزار شد.

حمید نعمت الله در ابتدای این نشست با اشاره براینکه این اثر شبیه سایر ساخته های او نیست ، گفت: نقطه اصلی این اثر سینمایی آن بود که فیلمی پر انرژی بسازیم. سلیقه های ما بر روی کارها اثر می گذارد که این امر در “بی پولی” و سریال “وضعیت سفید” نیز وجود داشت.

 او در ادامه افزود: درخواست بازی خوب، اصل است و این مهم در بازی حامد بهداد در فیلم “آرایش غلیظ” دیده شد.

نعمت الله با بیان اینکه نسبت به “بی پولی” عقب گرد نداشتم ، گفت: فکر می کنم شخصیت پردازی لادن تا همین حدود کافی است اما شاید باید به این موضوع بیشتر فکر کنم.

حامد بهداد بازیگر این فیلم نیز گفت: صحنه پرت شدن تجربه خطرناکی بود ، ترجیح دادم که این صحنه را خودم انجام دهم و گروه بدلکاری ۱۳ نیز این جرات را به من دادند.

حبیب رضایی نیز افزود: در طول کار با حمید نعمت الله بحث می کردیم و خباثتی که از آن صحبت می گردد در این بحث ها حاصل شد.

سهراب پور ناظری مسئول موسیقی این اثر سینمایی نیز افزود: موسیقی برای فیلم های نعمت الله عذاب بزرگی است زیرا مشخص نیست لحن قرار است به کجا برسد. فیلم به نوعی گانگستری است و با روحیات موسیقی که از ما سراغ دارند باید هماهنگ باشد.

او در ادامه از همایون شجریان برای ساخت یک ملودی ایرانی تشکر کرد.

همایون شجریان نیز گفت: قصد ما این بود که موسیقی پر انرژی برای کار بسازیم و در نهایت به ساختار خاصی از ملودی رسیدیم. قرار شد که این کار در اصوات اوج خوانده شده و از تحریر استفاده شود.

او ادامه داد: این کار را دوست داشتم و امیدوارم که مخاطبان نیز این نوع تغییر خواندن که شیوه ای متفاوت بوده را بپسندند.

خشایار موحدیان نیز گفت : مونتاژ این اثر سینمایی چریکی انجام شد و در زمان تولید به سرانجام رسید. سعی کردیم ریتم کار تند باشد. فیلم بسیار پرکات است اما دیده نمی شود.

علیرضا برازنده فیلمبردار این اثر نیز از همکاری با گروه سازنده فیلم تشکر کرد.

هادی مقدم دوست نویسنده این اثر سینمایی نیز توضیح داد: شخصیت پردازی تنها با وقت گذاشتن روی کاراکتر حاصل نمی شود.

او ادامه داد: نگاه ما تغییر نکرده است ما پیش تر نیز نگاه فانتزی داشته ایم اما به آدم ها از زوایه تازه نگاه کردیم.

سعید سعدی تهیه کننده این اثر سینمایی نیز افزود: فیلم “آرایش غلیظ “در بخش خصوصی به تولید رسیده است. حدود ۸ ماه تولید کشید تا فیلمنامه “آرایش غلیظ” آماده شد اما به سبب مدت زمان اندک، فشار بسیاری متحمل شدیم که فیلم به جشنواره برسد.

او با اشاره به محل فیلمبرداری این اثر نیز توضیح داد: بضاعت فیلم نیاز داشت که لوکیشن های بسیاری را تامین کنیم و بر اساس نیاز فیلم، هزینه تولید نیز از عرف تولید فیلم در کشور بالاتر رفته بود.

این تهیه کننده توضیح داد: قرار بود مهناز افشار در این اثر سینمایی سرمایه گذاری کند اما تا امروز این امر تاکنون محقق نشده است.

نعمت الله در پاسخ به پرسش های مطرح شده و این سئوال که شخصیت اصلی فیلم”آرایش غلیظ” قهرمان است یا ضد قهرمان؟ گفت: مسعود شخصیت منفی فیلم است و نه قهرمان یا ضد قهرمان.

او دربارهٔ همکاری با سعید سعدی خاطرنشان کرد: تعریف او را بسیار شنیده بودیم و همه خصوصیاتی که یک تهیه کننده خوب باید داشته باشد را داشت.

کارگردان “آرایش غلیظ” دربارهٔ شباهت این فیلم با فیلم های برادران کوئن گفت: ما فیلم های برادران کوئن و دیگر فیلمسازان را دیده بودیم اما هنگام نوشتن فیلمنامه به آثار آنها و فلینی و تارانتینو توجهی نداشتیم اما ایرادی ندارد که کسی فیلمی را تحت تاثیر این کارگردانان بسازد.

او ادامه داد: عالم تبهکاران و جرم و جنایت موضوع مورد علاقه ای برای من است. اینکه گروهی در یک مسیر با هم همراه شوند و در نهایت سرنوشت های متفاوتی پیدا کنند هم برایم جالب است.

او دربارهٔ کار کردن با حبیب رضایی در این فیلم پس از فیلم “بی پولی” اظهار داشت: حبیب رضایی بازیگری فوق العاده و با سواد است و برای بازیگری حرف های بسیاری برای گفتن دارد.

کارگردان “آرایش غلیظ” در پاسخ به سوالی دربارهٔ تبلیغ سیگار و مواد مخدر در این فیلم گفت: چرا فکر کردید که تبلیغ سیگار است؟ صرف نشان دادن یک سیگار که سرش پیچیده شده و یک ظرف آبلیمو و سرکه به معنای تبلیغ مواد مخدر نیست. مگر وقتی در تلویزیون مواد مخدر کشف شده را نشان می دهند بیننده هوس تریاک کشیدن می کند؟

او دربارهٔ انتخاب “آرایش غلیظ”برای این فیلم خاطرنشان کرد: اسم فیلم ربطی استعاری با مفهوم آن داشت.

نعمت الله در پاسخ به سئوالی مبنی بر شباهت پوستر این فیلم با پوستر فیلم “لولیتا”ی استنلی کوبریک گفت: این پوستر، پوستر رسمی فیلم نیست و هنگام طراحی آن به لولیتا فکر نمی شد. اصلا این دو پوستر به هم شباهتی ندارد و حضور یک صورت و عینک سبب بر شبیه بودن دو پوستر نیست.

شجریان خواننده تیتراژ پایانی این فیلم دربارهٔ استفاده از سازهای الکتریک در تیتراژ پایانی این فیلم گفت: این کار فقط برای حفظ انرژی فیلم انجام شده است.

سهراب پورناظری سازنده موسیقی متن “آرایش غلیظ”هم دربارهٔ این مسئله گفت: فرم ملودی این کار با موسیقی غیر ایرانی نسبتی ندارد و اگر سازها تغییر کرده است به معنای دگرگونی ساختار کلی موسیقی نیست.

پورناظری گفت: به حدی وقت برای ساخت موسیقی این فیلم کم بود که خود من هم برای اولین بار امروز آن را شنیدم.

حامد بهداد بازیگر “آرایش غلیظ” در پاسخ به این سئوال که به نظر می رسد در بعضی لحظات فیلم از کنترل کارگردان خارج شده اید، گفت: گمان نمی کنم کارگردانی فیلم بسازد و اجازه دهد بازیگری از اندازه های مورد نظرش خارج برود. همه موارد فیلم در مشت کارگردان است و اگر این کار را انجام ندهد دیگر کارگردان نیست.

برازنده مدیر فیلمبرداری این فیلم نیز در این نشست پرسش و پاسخ “آرایش غلیظ” گفت: یکی از ویژگی های این فیلم لوکیشن های متنوع آن است. هر فیلمبرداری دوست دارد با چنین فیلمنامه ای کار کند تا فرصت اجرای ایده های خود را داشته باشد. البته این ایده ها را با آقای نعمت الله در میان می گذاشتم و پس از گذشتن از فیلتر او به اجرا در می آوردم.

سعدی تهیه کننده این فیلم دربارهٔ برنامه اش برای اکران “آرایش غلیظ” گفت: تلاش ما این است که این فیلم در نوروز اکران شود.


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.