نسبت شیوع ام اس در اشخاص با سنین پایین افزایش یافته است

۴ شنبه ۱۷ آبان ۹۱ به نقل از باشگاه خبر نگاران جوان در پورتال خبری ممتاز نیوز انتشار یافته است،

بر طبق تحقیقات انجام شده در کشورمان، در سالهای اخیر نسبت شیوع ام اس در اشخاص با سنین پائین به ویژه در دوران ابتدایی جوانی در مقایسه با دوران پس از آن افزایش یافته است.

علیرضا نیک سرشت، عضو هئیت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:  اگر چه ایران در منطقه با ریسک پائین از نظر شیوع بیماری ام اس قرار دارد اما موارد این بیماری در سالهای اخیر در کشورمان، در مقایسه با بسیاری از کشورهای با ریسک پایین افزایش جدی تری یافته است.

وی با اشاره به اینکه شیوع ام اس در ایران حدود ۴۵ در ۱۰۰ هزار نفر است، اظهار داشت: در بعضی از مناطق کشور، شیوع ام اس بیش از ۸۰ در ۱۰۰ هزار نفر است در حالیکه در همین مناطق شیوع ام اس در چند سال قبل نصف بوده است.

نیک سرشت با بیان اینکه شیوع بیماری ام اس در سنین جوانی بیشتر است، تاکید نمود: بر طبق تحقیقات و بررسی های انجام شده در کشورمان، در سالهای اخیر نسبت شیوع ام اس در اشخاص با سنین پائین به ویژه در دوران ابتدایی جوانی در مقایسه با دوران پس از آن افزایش یافته است.

وی خاطر نشان نمود: با توجه به افزایش موارد ام اس در ایران در طی سالهای اخیر و همچنین افزایش موارد ابتلا به این بیماری در سنین جوانی و پائین تر از آن، توجه بیش از پیش به ام اس و کنترل سریعرس این بیماری بسیار ضروری خواهد بود./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.