نسخه الکترونیک کتاب ˝مخزن الاسرار نظامی گنجوی˝در نمایشگاه بین المللی کتاب

نسخه الکترونیک گزیده کتاب˝مخزن الاسرار نظامی گنجوی˝ از سوی انتشارات علمی و فرهنگی در بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب عرضه می‌شود.

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر برنا، روابط عمومی انتشارات علمی و فرهنگی از تهیه و تولید لوح فشرده کتاب الکترونیک گزیده مخزن الاسرار نظامی گنجوی با مقدمه، تصحیح و تعلیقات استاد تقی‌ پورنامداریان، خبر داد.

این گزارش می افزاید: کتاب فوق گزید‌ه‌ای است از مخزن الاسرار، اثر تعلیمی و مشهور نظامی، که متن آن از روی قدیمی‌ترین نسخه‌های این کتاب فراهم آمده است.

کتاب فوق دارای دو بخش است که در بخش اول حدود چهار‌صد بیت از آغاز کتاب را با شرح و توضیح نسبتاً مفصل در بر می‌گیرد

این گزارش حاکیست گزیده‌های پراکنده از ابیات دیگر با توضیح مجمل بعضی از مشکلات نیز در بخش دوم آمده است. این قسمت برای مطالعه دانشجویان و تأمل آنان در معنی ابیات است. در شرح و توضیح متن، برخلاف شروح موجود، دقت شده است هر بیت با توجه دقیق به ساختار صرفی و نحوی زبان معنی شود

در این گزارش آمده است: اجرای خودکار و بدون نیاز به نصب بر روی رایانه، قابلیت چاپ صفحه یا صفحاتی از کتاب، امکان دسترسی مستقیم از فهرست به متن محتوا، امکان استفاده از کلیدهای میانبر، متن کامل کتاب ها، موسیقی متن متناسب با محتوا، امکان جستجوی ساده و ترکیبی اصطلاحات، لینک مستقیم نتایج جستجو به صفحه مورد نظر و استفاده از امکانات پژوهشی مانند: علامت گذاری، حاشیه نویسی و افزودن صفحات مدنظر خواننده را می توان از امکانات این کتاب الکترونیک عنوان کرد.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.