نسل تازهی از «پورشه» رونمایی شد +عکس

۱۶اردیبهشت،

پورش چهلمین سال ساخت ۹۱۱ توربو را به بهترین شکل ممکن جشن گرفته و نسل تازه‌ای از این خودروی موفق را با ۵۲۰ و ۵۶۰ اسب‌بخار قدرت معرفی کرده است.

ممتازنیوز: پورشه چهلمین سال ساخت ۹۱۱ توربو را به بهترین شکل ممکن جشن گرفته و نسل تازه‌ای از این خودروی موفق  را با ۵۲۰ و ۵۶۰ اسب‌بخار قدرت معرفی کرده است.

 شتاب‌گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت  مدل توربو به ۳٫۲ ثانیه و توربو S به ۲٫۹ ثانیه زمان نیاز دارد و می‌توان گفت تنها چیزی که از نسل های پیشین خود به ارث برده اند، نام آنهاست.

در عقب مدل توربو، موتور توربوشارژ خطی و ۶ سیلندر با گنجایش ۳٫۸ لیتر تعبیه شده که می‌تواند در نهایت ۵۲۰ اسب‌بخار قدرت تولید کند. گشتاورنیروی تولید شده در نمونه توربو ۶۵۰ نیوتن‌متر و در توربو S حدود ۷۰۰ نیوتن‌متر است. دور موتور در این حالت ۲۱۰۰ دوربردقیقه خواهد بود. 

پورش برای این نمونه بدنه‌ای عریض و با طرحی شبیه به ابرخودروها طراحی کرده است. این مدل تازه ۲٫۷ سانتیمتر عریض‌تر از کاررا ۴ است و گلگیر بزرگی در عقب آن دیده می‌شود. چرخ‌ها ۲۰ اینچی و از جنس آلومینیوم می باشند و چراغ‌های جلو تمام ال.ای.دی انتخاب شده‌اند.

پورش ۵۰ سال پیش برای اولین‌بار ۹۱۱ را در نمایشگاه خودروی فرانکفورت رونمایی کرد و ۱۰ سال پس از آن از اولین پیش‌نمونه از ۹۱۱ توربو پرده برداشت. حالا پس از گذشت ۴۰ سال دو نمونه توربو و توربو S رونمایی شده که از نظر فنی و داینامیک سرآمد گروه خود است. سیستم چهارچرخ متحرک این دو خودرو، همراه با آیرودینامیک تطبیقی، چراغ‌های جلوی تمام‌ال.ای.دی و قدرت بالای ۵۰۰ اسب‌بخار با استفاده از یک موتور شش‌سیلندر خطی همراه با دو توربوشارژر از نسل تازه این خودروها بهترین خودروی ممکن را ساخته است.

برای این دو خودرو شاسی تازه و سبکی پیش‌بینی شده که فاصله محوری چرخ‌ها در آن نزدیک به ۱۰ سانتی‌متر بیشتر از نمونه‌های پیشین است و روی چرخ‌های بزرگتری سوار شده است. برای کنترل این خودرو از دیسک‌های ترمز کربن‌سرامیکی پورش استفاده شده است.

موتور تازه این دو خودرو همراه با جعبه‌دنده هفت‌سرعته بهبودیافته و سیستم چهارچرخ‌متحرک بهره‌وری بالاتری را به آنها داده است. در موتور شش‌سیلندر خطی، تزریق سوخت به صورت پاشش مستقیم در مدل توربو ۵۲۰ و در ۹۱۱ توربو S نزدیک به ۵۶۰ اسب‌بخار توان تولید می‌کند. پورش تنها خودروسازی است که به استفاده از دو توربوشارژر با موتورهای بنزینی با طراحی‌های متفاوت ادامه داده است.

از لحاظ شکل بدنه هم این دو خودرو تازه عریض‌ترین نمونه‌های ۹۱۱ می باشند. هر دو نمونه توربو و توربو S تا پایان سال جاری میلادی به بازار آمریکا وارد خواهد شد. قیمت پایه ۹۱۱ توربو ۱۴۸۳۰۰ دلار و توربو S بیش از ۱۸۱هزار دلار اعلام شده است. 

خبرآنلاین


نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.