نسل تازه ابزارهای الکترونیکی برای عدم استفاده از تلفن‌همراه توسط زندانیان

۲۷م اسفند ،

 

مدیران بزرگترین زندان ایالتی آمریکا در تلاشند با استفاده از سلاح‌های الکتریکی به جنگ زندانیانی بروند که به صورت غیرقانونی از تلفن‌همراه استفاده می‌کنند.
 
به گزارش گروه خبرها خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)،‌ آخرین آزمایش‌های آمریکایی‌ها روی این روش تازه هفته آینده در زندان‌های "سازمان عدالت کیفری تگزاس" آغاز می‌شود و طی آن تجهیزات الکترونیکی تازه در این زندان‌ها نصب می‌شوند تا کلیه تماس‌ها به گوشی‌هایی که به صورت غیرقانونی در زندان استفاده می‌شوند را مسدود کنند.
 
این تجهیزات تازه به عنوان سیستم دسترسی مدیریتی عمل می‌کنند و حتی پیامک‌ها، پست‌های الکترونیکی و تلاش برای ورود به اینترنت را هم در گوشی‌های قاچاق شده به داخل زندان مسدود می‌کنند. قرار است که در صورت موفق بودن آزمایش‌های هفته آینده این سیستم از ماه آتی به صورت گسترده در تمامی زندان‌های آمریکا مورد استفاده قرار گیرد.
 
سیستم الکترونیکی کنونی قرار است در دو زندان Stiles و McConnell تگزاس مورد استفاده قرار گیرد که این دو زندان در مجموع ۵ هزار زندانی دارند و تاکنون بیش از ۱۰۰ تلفن‌همراه در این دو مرکز کشف شده است که زندانیان به صورت قاچاق آن‌ها را در اختیار گرفته بودند. این بیشترین تعداد تلفن‌همراه کشف شده در تمام زندان‌های آمریکا محسوب می‌شود.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.