نسل تازه لامپ های LED برای بهتر خوابیدن

۲۸ آبان ،

خوابیدن و نیاز به استراحت از مهم ترین نیازهای حیاتی ماست که متاسفانه امروزه عده ی بسیاری از بی خوابی و کمبود خواب و نبود آرامش گله می کنند.

به گزارش تفسیری خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران و به نقل از نیوسانیتست با پیشرفت علم و تکنولوژی لامپ های LED طراحی شده است که می تواند عادات خوابیدن در ساعات استراحت ما را به شیوه ی درست تصحیح کند.

گفتنی است، این سیستم بها ای در حدود ۲۰۰ دلار دارد و همراه با سه لامپ ۵۰ واتی ساخته می گردد، همچنین حاوی امکانات جذاب برای بهبود زندگی کاربران آن است.

تحقیقات نشان داده که این لامپ ها رنگ های متفاوتی از نور را ساطع می کنند که سیستم بینایی ما را تحت تاثیر قرار می دهد و آن را آگاه تر می کند.

 این لامپ در روز نور آبی ساطع می کند زیرا نور آبی در طول روز فرد را هوشیار می کند و در شب از خود نور قرمز پخش می کند که نور مایل به قرمز در رشد این امکان را به ما می دهد که از خواب راحت و با آرامش بهره مند شویم.

بررسی ها نشان می دهد که این لامپ ها طیف گسترده از رنگ ها را می توانند ساطع کنند ولی رنگ های آبی و سبز و قرمز به عنوان سه رنگ اصلی برای چشم ها و بینایی انسان شناخته شده اند.

قرمز نشان دهنده استراحت، آبی ( انرژی بخش) و زرد (ترکیبی از آبی و قرمز) از رنگ های پرکاربرد برای چشم در طول روز می باشند.

دانشمندان در تلاش اند تا لامپ های کارآمد را با لامپ های ناسالم و ناکارآمد جایگزین کنند و قابلیت های تازه تری از این لامپ ها را به مردم در جهان عرضه کنند./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.