نسل تازه مینی رونمایی شد

گردآوری شده توسط گروه خودرو ممتازنیوز

نسل تازه مینی رونمایی شد

Bookmark and Share

 در بین محصولات خودروسازان، مینی از همه بیشتر به آیفون شبیه است. هر دو جوان پسندند، هویتی بیشتر از یک ابزار دارند، با تمرکز بسیار بر طراحی و تاثیرش بر زندگی روزمره شهری ساخته شده‌اند و نسل تازه هر دو بسیار به مدل قدیمی شبیه است. 

همانطور که تلفن‌های سامسونگ و دیگر گوشی‌های اندروید عرصه را بر آیفون‌ها تنگ کرده است، محبوبیت فیات ۵۰۰ و فروش بالای شورلت اسپارک (نسل تازه دوو ماتیز) و ورود خودروهای لوکسی نظیر آئودی A1، مینی را تحت فشار قرار داده است. برای همین مینی در ساخت نسل سوم این خودرو اگرچه تغییر بسیاری در ظاهر ماشین نداده اما آن را از داخل متحول کرده و با کمک گرفتن از دانش تکنولوژی ب ام و آن را به امکانات ایمنی و ارتباطی روز مجهز کرده است. 

نسل تازه مینی بزرگتر، سبک‌تر و کم‌مصرف‌تر از نسل پیشین است. این خودرو بر روی شاسی کاملا تازهی به نام UKL ساخته شده که قرار است مدل‌های کوچک ب ام و هم از آن استفاده کنند. 

دو موتور بنزینی و یک موتور دیزل برای آن در نظر گرفته شده است. هر سه موتور ساخت ب ام و است. قوی‌ترین مدل مینی کوپر اس است که موتور چهار سیلندر دولیتری توربو با قدرت ۱۹۲ اسب بخار دارد. شتاب صفر تا صد کیلومتر این ماشین ۶.۸ ثانیه و حداکثر سرعتش ۲۳۵ کیلومتر در ساعت است. مصرف سوخت این ماشین بین ۵.۲ تا ۵.۴ لیتر در هر صد کیلومتر است. مینی همجنین موتور کوپر را با موتور سه سیلندر توربو ۱.۵ لیتری هم عرضه می‌کند. قدرت این موتور ۱۳۶ اسب بخار، شتابش ۷.۹ ثانیه و حداکثر سرعتش ۲۱۰ کیلومتر در ساعت است. مصرف سوخت مینی با این موتور به ۴.۷ لیتر در هر صد کیلومتر کاهش می‌یابد.

نسل تازه مینی رونمایی شد

اما کم‌مصرف ترین مینی با موتور دیزل سه سیلندر ۱.۵ لیتری عرضه می‌شود. این موتور تنها ۱۱۶ اسب بخار نیرو تولید می‌کند و در نتیجه شتاب (۹.۲ ثانیه) و حداکثر سرعتش (۲۰۴ کیلومتر در ساعت) کمتر است اما مصرف سوخت آن تنها ۳.۵ لیتر در هر صد کیلومتر است و ۹۲ گرم دی اکسید کربن در هر کیلومتر تولید می‌کند. هم موتورها با جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک یا دستی قابل سفارش است.

مینی برای تعریف تجربه رانندگی با خودروهای این کارخانه همیشه هندلینگ ماشین‌هایش را با ماشین‌های مسابقات کارتینگ شبیه می‌داند. این کارخانه می‌گوشد با فرمان الکترونیکی تازه،  وزن سبک‌تر و فنربندی تازه، این خودرو تیز‌تر و فرمانش دقیق‌تر از مدل‌های پیشین شده است. در پایین دنده ماشین دکمه‌ای قرار داده شده که با آن می‌توان راندمان حرکتی ماشین را بین سه حالت اسپرت، معمولی و سبز (مصرف کم) تنظیم کرد. 

نسل تازه مینی رونمایی شد

ابعاد ماشین هم تغییر کرده. طول ماشین ۹۸ میلی‌متر بیشتر شده و به ۳۸۲۱ میلی‌متر رسیده است. ارتفاعش هفت میلی‌متر بیشتر و ۱۴۱۴ میلی‌متر است و عرضش هم ۴۴ میلی‌متر بیشتر شده و به ۱۷۲۷ میلی متر رسیده است. فاصله بین دو محور خودرو  هم با ۲۸ میلی‌متر افزایش ۲۴۹۵ میلی‌متر است. به این ترتیب مینی می‌گوید هم جا برای سرنشینان بیشتر شده و هم جای بار ۵۱ لیتر بیشتر و به ۲۱۱ لیتر افزایش یافته است. 

مدیران مینی در توجیه تغییرات اندک ظاهری نسل تازه اعلام کرده این خودرو «برای حفظ برتری‌اش در کلاس خودروهای کوچک لوکس، آرمان‌های پیشینیانش را به پیش برده است.». تغییرات ظاهری به جلوپنجره و سپرهای متفاوت محدود می‌شود. چراغ‌های ماشین برای اولین بار به سیستم ای‌ائی‌دی مجهز شده است. 

تغییرات اصلی در تکنولوژی های تازهی است که با نسل تازه مینی عرضه می‌شود. سیستم نمایش اطلاعات خودرو بر روی شیشه جلو، سیستم کروز کنترل که با دوربین کار می‌کند، سیستم حفظ فاصله از خودروهای جلو با ترمزگیری اتوماتیک برای جلوگیری از تصادف، دوربین عقب خودرو و سیستم کمک برای پارکینگ و یک نمایشگر تازه ۸.۸ اینچی از جمله امکاناتی است که به مینی تازه اضافه شده است.  

نسل تازه مینی رونمایی شد

امکاناتی نظیر، برف‌‌پاک‌کن‌های اتوماتیک، سقف شیشه‌ای برقی، سیستم کمک هنگام پارک، ریل سقف، آینه‌های گرم شونده برقی، آینه‌هایی که به طور اتوماتیک با نور بالا تنظیم می‌شود، گرم‌کن صندلی، تهویه مطبوع با دو حالت مختلف برای سرنشینان، اسپویلر عقب و انتخاب‌های بسیار برای تزیین سقف و آینه‌ها، سیستم راه یاب ماهواره‌ای مینی و سیستم صوتی هامان کاردون از جمله امکاناتی است که به صورت سفارشی می‌توان به نسل تازه مینی اضافه کرد. 

مینی تازه از بهار آینده  و با قیمت پایه مینی ۱۹ هزار و ۷۰۰ یورو به بازار عرضه می‌شود. به بازار عرضه می‌شود. فروش مینی در ده ماه اول سال ۲۰۲۴ با یک درصد افزایش نسبت به پارسال به ۲۴۹ هزار و ۷۰۲ دستگاه رسید. محصولات این کارخانه به ۱۰۸ کشور جهان صادر می‌شود و آمریکا بزرگترین بازار است. مینی اکنون هفت مدل مختلف تولید می‌کند اما برنامه‌اش در آینده افزایش تعداد این مدل‌ها به ده مدل است. 

برچسب ها : نمایشگاه لس‌آنجلس ۲۰۲۴ | نمایشگاه توکیو ۲۰۲۴ | مینی | تاریخ : ۲۰۲۴/۱۱/۱۹
  • استفاده از مطالب و تصاویر این پایگاه اینترنتی تنها با ذکر منبع و لینک به “سایت خودرو” مجاز است


www.khodroreview.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.