نسل تازه نمایشگرهای سه بعدی بی‌نیاز از عینک

۳۱فروردین۱۳، فاوانیوز : نمونه اولیه نسل تازه صفحات نمایش سه بعدی قادر به ایجاد تصاویر سه بعدی در زوایای مختلف بدون نیاز به استفاده از عینک‌های مخصوص می باشند.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا ، نمایش فیلم های سه بعدی مانند آواتار سبب افزایش تمایل به خرید تلویزیون های سه بعدی شد، اما لزوم استفاده از عینک های مخصوص برای ملاحظه این تصاویر با مشکلاتی مانند سرگیجه و سردرد همراه است.

استفاده از فناوری برجسته کننده خودکار (Auto-stereoscopic) در صفحات سه بعدی تازه، نیاز به استفاده از عینک را به حداقل رساند؛ نسل تازه این صفحات نمایش تنها برای استفاده شخصی و در دستگاه های کوچک مانند کنسول بازی نینتندو بکار رفتند.

تیم تحقیقاتی موسسه فناوری ماساچوست (MIT)‌ سال قبل نمونه دقیق تری از این صفحات نمایش سه بعدی را طراحی کردند که از همان تکنیک محاسباتی موجود در اسکن های CAT استفاده می کرد و قادر به ایجاد تصاویر سه بعدی برای چندین کاربر در زاویه ۵۰ درجه ای بودند.

محققان Dolby Labs و شرکت رویال فیلیپس الکترونیک سیستم تازهی را توسعه داده اند که با کدگذاری و رمزگشایی همزمان قادر به ایجاد تصاویر سه بعدی بر روی هر مدل تلویزیون سه بعدی، تبلت، لپ تاپ و حتی تلفن همراه هوشمند بدون نیاز به استفاده از عینک است.

با افزودن یک ورق پلاستیک بر روی صفحه نمایش، امکان منحرف کردن نور در ۲۶ زاویه مختلف بطور همزمان فراهم می گردد که تصویر سه بعدی مناسبی در زوایای مختلف در اختیار کاربران قرار می دهد.
فاوا نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.