نسل تازه هارد دیسک های ۵ میلیمتری توسط Seagate

گردآوری شده توسط گروه فن آوری اطلاعات ممتاز نیوز

شرکت Seagate به عنوان یکی از تولید کنندگان برتر تجهیزات ذخیره سازی، نسل تازه هارد دیسک های خود را به تولید انبوه رساند. این محصولات فوق باریک که در رده هارد دیسک های ۲٫۵ اینچی قرار می گیرند، تنها ۵ میلیمتر ضخامت داشته و مواردی همچون مصرف توان بالا، سر و صدا و گرما در آنها به فراموشی سپرده شده است.

این سری اولین بار در سپتامبر سال ۲۰۱۲ معرفی گردیدند و در دو ظرفیت ۳۲۰ و ۵۰۰ گیگابایت روانه بازارهای جهانی خواهند شد و به ادعای شرکت سازنده، حدود ۲۵ درصد فضای کمتری را نسبت به هارد دیسک های ۷ میلیمتری رایج اشغال می کنند که این مسئله در ضخامت نهایی اولترابوک ها و نوت بوک ها و نیز استفاده از یک سیستم خنک کننده قابل اطمینان و یا باطری با حجم بیشتر تاثیر بسزایی
خواهد گذاشت.

مدیر کل بخش نوت بوک های Asus در وصف هارد دیسک های تازه اذعان می کند: ” ما با وجود هارد دیسک های کاملا باریک و مقرون به صرفه، موفق به ساخت اولترابوک های فوق سبک خواهیم شد و این مهم رضایت کاربران را در پدید می آورد “. Seagate با هدف کاهش هزینه های مصرفی (بهترین قیمت به ازای هر گیگابایت) کار ساخت و طراحی هارد دیسک های خود را آغاز کرده و زین پس کاربران قادر به ذخیره بیش از ۱۰۰ هزار عکس، ۱۲۵ هزار فایل موسیقی و ۶۲ ساعت فایل ویدئویی با کیفیت بالا خواهند بود که در کنار رابط SATA 6Gb/s سرعت بسیار بالایی را در نقل و انتقال اطلاعات تجربه خواهند کرد.

سیگیت هم اکنون هارد دیسک های خود را در اختیار بعضی از تولید کنندگان مانند کمپانی Asus و Dell قرار داده و مدل ۵۰۰ گیگابایتی را با قیمت جهانی ۸۹ دلار به عرضه می رساند.


سایت ممتاز|خبر ممتاز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.