نسل تازه کلاس سی بنز لوکس‌تر و اسپرت‌تر می‌شود

۱۲ تیرماه ۱۳،

نسل تازه کلاس سی بنز لوکس‌تر و اسپرت‌تر می‌شود

Bookmark and Share

نسل تازه مرسدس بنز کلاس سی قرار است زمستان امسال در نمایشگاه دیترویت رونمایی شود. بنز با آگاهی از این که عرصه را در بخش سدان‌های کوچک به ب ام و سری۳ و آئودی ای۴ واگذار کرده است می‌خواهد با نسل پنجم کلاس سی دوباره خود را به صدر جدول برگرداند. 

در مقایسه با نسل چهارم، کلاس سی به وضوح ظاهری اسپرت‌تر دارد. مدل تازه که با کد دبلیو ۲۰۵ ساخته می‌شود از نظر ظاهری تا حد بسیاری از نسل تازه کلاس اس و تا حدودی کلاس ای تازه الهام گرفته و جلوپنجره و چراغهایش بیشتر به کلاس ائی شبیه است. این خودرو همچنین به تازهترین تکنولوژی‌هایی که با کلاس اس معرفی شد هم مجهز خواهد بود. چراغ‌های جلوی آن بزرگتر شده  و جلوپنجره با دو خط که پیش‌تر ظاهری اسپرت به کلاس ای و کلاس سی‌ال‌اس داده بود، حالا در کلاس سی هم تکرار شده است. 

از نظر ابعاد، این ماشین از نسل پیشین بلندتر و عریض‌تر شده است. مهمترین سبب افزایش طول ماشین بیشتر کردن جای پای سرنشینان عقب برای پاسخ به علاقه خریداران چینی است. برای بازار چین  قرار است مدل کشیده‌تری از کلاس سی عرضه شود که فاصله دو محور آن ۱۵ سانتی‌ متر بیشتر است. مرسدس بنز همچنین در واکنش به ب ام و سری ۳ جی تی و آئودی ای۵ اسپورت‌بک، یک مدل لیفت بک با شیشه عقب شیب‌دار و با نام «اسپورت کوپه» هم می‌سازد. 

نسل تازه کلاس سی بنز لوکس‌تر و اسپرت‌تر می‌شود

همه این مدل‌ها بر ساختار تازهی ساخته می‌شود که مرسدس بنز آن را ام‌ آر‌ ای (MRA) نامیده است. این ساختار همچنین در ساخت نسل بعدی شاسی‌بلند جی‌ال‌کی هم استفاده خواهد شد که قرار است همراه با کلاس سی لیفت‌بک در سال ۲۰۲۴ به بازار بیاید. 

علاوه بر موتورهای بنزینی و دیزل که حجمشان از ۱.۵ لیتر تا سه لیتر است، یک مدل هیبرید-الکتریکی هم از کلاس سی به بازار عرضه می‌شود. این مدل کمتر از ۱۰۰ گرم دی اکسید کربن در هر کیلومتر تولید می‌کند و رقیبی جدی برای لکسوس آی‌اس۳۰۰ هیبرید است. از دیگر تغییرات فنی نسبت به نسل پیشین می‌توان به سیستم تازه دیفرانسیل عقب این ماشین اشاره کرد که برگرفته از سیستمی مشابه در کلاس ائی و کلاس اس است. البته کلاس سی را می‌توان به صورت دو دیفرانسیل هم سفارش داد. علاوه بر جعبه دنده شش سرعته دستی و هفت سرعته اتوماتیک، امکان سفارش یک سیستم اتوماتیک ۹ دنده هم به خریداران داده می‌شود. 

نسل تازه کلاس سی بنز لوکس‌تر و اسپرت‌تر می‌شود

براساس شایعات فاصله دو محور کلاس سی تازه ۲۸۵۰ میلی‌متر است که ۹۰ میلی‌متر از نسل کنونی بیشتر است. با این حال منابعی در داخل مرسدس بنز گفته‌اند که این خودرو تا ۸۰ کیلوگرم از نسل کنونی سبک‌تر است. 

یکی از رقبای اصلی کلاس سی اکنون در خود مرسدس بنز تولید می‌شود. سی‌ال‌ای، مدل تازه صندوق دار کلاس ای با این که از نظر ابعاد از کلاس سی کوچکتر است اما می‌تواند بخشی از خریداران کلاس سی را به سوی خود جلب کند. برای فاصله گرفتن این دو مدل از یکدیگر، مرسدس بنز کلاس سی را بزرگتر کرده و امکانات لوکس آن را هم افزایش خواهد داد. 

با نگاهی به شرایط کنونی بازار خودرو لوکس‌تر شدن کلاس سی معنای بیشتری هم پیدا می‌کند. در حال حاضر ۵۰ درصد سود در صنعت خودرو از فروش ۱۲ درصد کل تولید به دست می‌آید که شامل خودروهای لوکس است. در کل ۱۳ مارک لوکس در صنعت خودرو وجود دارد اما بین ۸۰ تا ۹۰ درصد سود  فروش خودروهای لوکس را تنها سه مارک ب ام و، آئودی و مرسدس بنز از آن خود می‌کنند. در این بین حدود ۴۰ تا ۴۵ درصد از کل سود به دست آمده در صنعت خودرو به جیب ب ام و و آئودی می‌رود. 

نسل تازه کلاس سی بنز لوکس‌تر و اسپرت‌تر می‌شود

در چنین بازاری مرسدس بنز برای موفقیت باید کلاس سی را هر چه بیشتر از شخصیت تند و تیز ب ام و سری ۳ و هویت مبتنی بر تکنولوژی آئودی ای۴ متمایز کند. مرسدس بنز برای رسیدن به این هدف مسیر «لوکس‌ اسپرت» کردن کلاس سی را انتخاب کرده است با این امید که علاوه بر حفظ مشتریان همیشگی ماشین‌هایش بیشتر به چشم خریداران چینی بیاید. 

به همین سبب بیشترین تغییرات در نسل تازه کلاس سی در داخل خودرو دیده خواهد شد و باز هم به همین سبب است که این کارخانه معرفی رسمی کلاس سی را هفته قبل با انتشار یافتن تصاویری از داخل خودرو آغاز کرد. بزرگترین نمایشگر داشبورد در کلاس سدان‌های کوچک و دسته دنده کاملا تازه بارزترین تغییرات نسبت به قبل است. سیستم‌های کمک به راننده و ایمنی که در کلاس ائی و اس به کار گرفته شده هم در نسل تازه کلاس سی عرضه خواهد شد. 

برچسب ها : نمایشگاه دیترویت ۲۰۲۴ | مرسدس بنز | کلاس سی | تاریخ : ۲۰۲۴/۱۰/۲۵
  • استفاده از مطالب و تصاویر این پایگاه اینترنتی تنها با ذکر منبع و لینک به “سایت خودرو” مجاز است


www.khodroreview.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.