نسل جدید تلویزیونها با نام آلترا HD

به دنبال تصویب جمعی هیأت انجمن الکترونیکی مصرف کننده، نام جدید نسل جدید فناوری تلویزیون آلتراHD انتخاب شده که جایگزین ۴K بوده و قرار است طی ماه های پایانی سال جاری میلادی وارد بازار شود.

پس از آنکه صنعت تلویزیون سازی از این فناوری جدید برای ساخت تلویزیونهای نسل جدید استفاده کرده از واژه ۴K استفاده کرده است چرا که وضوح تصویر این تلویزیونها چهار برابر دستگاه های HD کنونی است.

انجمن الکترونیکی مصرف کننده یک سازمان استاندارد و تجاری برای مصرف کننده صنایع الکترونیکی در ایالات متحده است. این انجمن برای تأثیر گذاشتن در خط مشی عمومی اقدام به برگزاری همایشها، تحقیقات و بازاریابی کرده و علاوه بر اعضای خود به قانوگذاران در اجرای استانداردهای تکنیکی کمک می کند.

گری شاپیرو رئیس اجرایی این انجمن اظهار داشت: تلویزیونهای آلترا HD گام طبیعی بعدی در نشان دادن فناوریها هستند که به مصرف کننده تجربه بصری بسیار تأثیرگذاری همراه با سطوح جدیدی از کیفیت تصویر ارائه می کند. این فناوری جدید و تحسین شده به مصرف کننده این امکان را می دهد که در بازار تلویزیونی را انتخاب کند که به بهترین نحو به نیازهای آنها پاسخ می دهد.

این انجمن اعلام کرد که تلویزیونهای آلترا HD باید دست کم ۸ میلیون پیکسل و یا وضوحی معادل ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ پیکسل داشته باشند.

این صنعت درحال پیشبرد این فناوری به ویژه برای دستگاه های تلویزیونی بزرگ است که وضوح HD را برای صفحات بزرگ از دست داده اند.

تاپایان سال جاری نخستین دستگاه های تلویزیون آلترا HD وارد فروشگاه ها می شوند.

گفته می شوند که قرار است شرکت سونی و ال جی قرار است نخستین شرکتهایی باشند که دستگاه های تلویزیونی آلترا HD را در ابعاد ۸۴ اینچ وارد بازار کنند.

شرکت سونی تلاش می کند که ماه آیند تلویزیون آلترا HD مدل XBR-84X900 خود را وارد بازار کند. این تلویزیون از فناوری LED بهره برده و همچنین قابلیت پخش سه بعدی دارد و نخستین تلویزیون آلترا HD سونی است که با قیمت ۲۴ هزار و ۹۹۹ برای پیش سفارش موجود است.

ال جی نیز این دستگاه را با مدل ۸۴LM9600 اواخر سال جاری وارد بازار می کند. این مدل نیز LED و سه بعدی است و قیمت آن ۲۰ هزار دلار تعیین شده است.

داغ کن - کلوب دات کام ارسال به کلوب


تکنولوژی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.