نسل نهنگ ها منقرض شد

سهشنبه ۱۶آبان۹۱ به نقل از باشگاه خبر نگاران جوان در پورتال خبری ممتاز نیوز انتشار یافته است،

دانشمندان چندی پیش با پیدا نمودن اسکلت بدن نوعی نهنگ ثابت نمودند که نسل همه ی نهنگ ها هنوز منقرض نشده است اما تحقیقات نشان داده نسل ۱۶۰ گونه همه نهنگ ها منقرض شده است.

به گزارش تفسیری خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از ان بی سی نیوز؛ این گونه از نهنگ ها در سواحل نیوزلند پیدا شده که به نهنگ بیل دندانه دار شهرت یافته است همه موجودات دریایی و انسان ها و حتی هم نوعان خود را می خورد.

آخرین نهنگی که از این گونه دیده شده بود یک نهنگ با گوساله اش در سواحل دریایی نیوزلند در سال ۲۰۱۰ بود و تاکنون هیچ اثر و نشانه ای از این نهنگ ها نبود.

بررسی ها نشان می دهد؛ نسل این نهنگ ها هم رو به انقراض است و سازمان جهانی محیط زیست باید اقدامات بسیاری را برای حفاظت از دریاها به کار گیرد.

گفتنی است، گونه هایی دیگر از نهنگ ها یافت شده که فک آن ها دندان دندان دانه مانند عاج فیل است و هر دو نر و ماده ی آن منقار دارند که دانشمندان این نوع موجودات دریایی را متعلق به نهنگ ها ۹ متری می دانند.

این گزارش تفسیری حاکیست؛ نهنگ ها وقتی که بیمار می شوند و گرسنه می باشند و غذایی برای خوردن پیدا نمی نمایند اقدام به خودکشی می نمایند و نسل ۱۶۰ گونه نهنگ ها همه از این راه منقرض شده است./ع۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.