نسل هفتم کوروت رونمایی شد

۲۶م دیماه ،

نسل هفتم کوروت رونمایی شد

Bookmark and Share

شورلت در اولین روز از نمایشگاه خودروی دیترویت از نسل تازه مدل کوروت رونمایی کرد.  هفتمین نسل از این اسطوره آمریکایی با موتور ۶.۲ لیتری هشت سیلندر جدیدش که ۴۵۰ اسب بخار قدرد دارد، قوی‌ترین کوروت استانداردی است که تاکنون تولید شده است. 

بعد از ۳۷ سال شورلت دوباره برای نام کوروت از پسوند «استینگ‌ری» استفاده می‌کند. با نگاهی به مدل تازه بدون شک نام کوروت به ذهن می‌آید. با این حال تنها دو قطعه از نسل پیشین در این ماشین تکرار شده است. بدنه ماشین کاملاً تازه است و با نسل ششم این مدل کاملاً تفاوت دارد. با اینکه کوچکتر از نسل قبل به نظر می‌رسد ابعادش بیشتر است. زاویه‌های بیشتری در بدنه و پشت ماشین دیده می‌شود و خودرو کمی عضلانی‌تر شده و کمی هم به وایپر تازه شبیه شده است. 

یکی از انتقاد‌هایی که به نسل ششم کوروت وارد بود، کیفیت پایین موادی بود که برای ساخت قطعات داخل ماشین استفاده شده بود. کوروت در نسل تازه به این انتقاد‌ها واکنش نشان داده و کیفیت کابین را بهتر کرده است. اگر چه کیفیت داخل ماشین به خوبی پورشه نیست اما صندلی‌ها چرمی است و رگه‌هایی از آلومینیوم و فیبرکربن در داخل ماشین دیده می‌شود. همچنین صندلی‌ها برای سبک‌ و محکم بودن از منیزیم ساخته شده است. بیشتر بخش‌های و دستگاه‌های ماشین از طریق نمایشگر هشت اینچی لمسی کنترل می‌شود. 

نسل هفتم کوروت رونمایی شد

طراحان و مهندسان شورلت می‌گویند نسل تازه کوروت را تنها با یک هدف ساخته‌اند: شتاب و سرعت بیشتر. به همین سبب خودرو تا حد امکان سبک ساخته شده است. شاسی ماشین آلومینیومی است. کاپوت، صندوق، سقف از فیبرکربن ساخته شده و جنس درها از فایبرگلاس است.  تقسیم وزن بین جلو و عقب ماشین ۵۰/۵۰ است و نسبت قدرت موتور به وزن از پورشه ۹۱۱ استاندارد بیشتر است و به نظر می‌رسد این ماشین رقیبی جدی برای ب ام و ام‌۳ باشد. 

برای کاهش مصرف سوخت موتور کوروت هنگام حرکت در سرعت‌های پایین با چهار سیلندر کار می‌کند. میانگین مصرف سوخت ماشین ۹ لیتر در هر صد کیلومتر است. شورلت همچنین سیستم کنترل ایستایی نسل پیش را با سیستم کاملاً تازهی عوض کرده که راننده می‌تواند از طریق آن پنج حالت رانندگی در جاده لغزنده، مصرف کم، بزرگراه، اسپرت و پیست را انتخاب کند. هر یک از این حالت‌ها میزان گاز، حساسیت فرمان و دیگر بخش‌های خودرو را به‌طور خودکار تنظیم می‌کند.  

نسل هفتم کوروت رونمایی شد

شورلت می‌گوید شتاب صفر تا صد کیلومتر در ساعت این ماشین زیر چهار ثانیه است و حداکثر سرعتش از ۲۷۰ کیلومتر در ساعت بیشتر است. رسیدن به چنین آماری بدون جعبه دنده دستی هفت سرعته کوروت امکانپذیر نبود. این جعبه دنده به سیستم تنظیم اتوماتیک دور موتور مجهز است که تعویض‌دنده را نرم‌تر می‌کند. 

کوروت پرفروش‌ترین خودروی اسپرت در آمریکا است و حدود یک سوم این بخش از بازار را در دست دارد. اما این ماشین خارج از آمریکا چندان موفق نبوده است، اما مدیران شورلت امیدوارند جهان از نسل تازه کوروت استقبال کند. قرار است مدلی از این ماشین با فرمان راست هم در بازارهای بریتانیا، هند، ژاپن،استرالیا و … عرضه شود. 

برای راندن این ماشین باید تا پاییز صبر کرد، اما کسانی که نمی‌توانند تا چند ماه دیگر صبر کنند می‌توانند رانندگی با این ماشین را در بازی گرن‌توریزمو به طور دیجیتالی تجربه کنند. {+} کوروت تازه چند ماهی بود که با استتار در این بازی وجود داشت و حالا با رونمایی این خودرو استتار کوروت در این بازی پلی‌استیشن‌۳ هم برداشته می‌شود. 
برچسب ها : نمایشگاه دیترویت ۲۰۲۴ | شورلت | کوروت | تاریخ : ۲۰۲۴/۰۱/۱۵
  • استفاده از مطالب و تصاویر این پایگاه اینترنتی تنها با ذکر منبع و لینک به “سایت خودرو” مجاز است


www.khodroreview.com
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.