نسل گوزن‌های زرد خوزستان در حال انقراض است

فروردین ۱۴۰۳

عضو فراکسیون محیط زیست مجلس، از خطر انقراض نسل گوزن‌های زرد در کشور خبر داد و گفت : نسل گوزن‌های زرد در سه شهر کشور رو به پایان است که این امری نگران‌کننده محسوب می‌شود.

“کمال‌الدین پیرموذن” نماینده مردم اردبیل، نمین و نیر در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران از خطر انقراض نسل گوزن‌های زرد در کشور خبر داد و گفت: نسل گونه نادر گوزن‌های زرد در سه شهر کشور رو به پایان است که این امری نگران‌کننده محسوب می‌شود.

وی در ادامه افزود: ما تنها در سه منطقه کشور گوزن زرد داریم که متاسفانه از ۷۰ گوزن زرد استان خوزستان تنها دو راس آن باقیمانده است .

عضو فراکسیون محیط‌زیست مجلس تصریح کرد: این در حالیست که مسئولان حمایت از حیات‌وحش این استان، معتقدند از ۷۰ راس گوزن زرد ۳۵ راس آن باقیمانده است، لذا آنها باید پاسخگوی این دعای خود باشند.

پیر‌موذن ادامه داد: فراکسیون محیط زیست مجلس در جلسه اخیر خود سید‌سادات ابراهیمی نماینده خوزستان را مسئول پیگیری پرونده گوزن‌های زرد این استان کرده و قرار شد به زودی بررسی دقیق و جدی در این باره صورت گیرد.

وی در پایان با یادآوری اعطای نشان لیاقت از سوی رئیس‌جمهور به محمدی‌زاده، رئیس سازمان حفاظت از محیط‌زیست اظهار داشت: این اقدام رئیس‌جمهور جای تامل و سوال دارد.

انتهای پیام/ 


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.