نشانه‌های بیماری پوستی در بیماران مبتلا به کووید-۱۹

پژوهشگران آمریکایی در بررسی جدید خود، نشانه‌های مربوط به بیماری‌های پوستی متفاوت را در بیماران مبتلا به کووید-۱۹ ارزیابی کردند.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا و به نقل از مدیکال‌اکسپرس، بررسی جدید پژوهشگران آمریکایی نشان می‌دهد که برخی از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ پس از برطرف شدن عفونت، از مشکلات پوستی مداوم رنج می‌برند. پژوهشگران در بررسی بیماران بهبود یافته کووید-۱۹ دریافتند که نشانه‌های بیماری در آنها به طور کامل بهبود نمی‌یابد.

این گروه پژوهشی در این پروژه، حدود ۱۰۰ بیمار بهبود یافته کووید-۱۹ را که نشانه‌های بیماری پوستی در آنها وجود داشت، مورد بررسی قرار دادند و مدت زمان باقی ماندن نشانه‌ها را نیز ارزیابی کردند. 

مدت زمان باقی ماندن نشانه‌های بیماری در میان افراد مورد بررسی، به صورت میانگین ۱۲ روز بود. بیماری‌هایی مانند موربیلیفرم و کهیر، به ترتیب هفت و چهار روز در بیمارانی که کووید-۱۹ آنها تایید شده بود، باقی ماندند و حداکثر زمان باقی ماندن آنها ۲۸ روز بود. اختلال “پاپولواسکواموس”(Papulosquamous) به صورت میانگین ۲۰ روز طول کشید. “سرماسوزک”(chilblains) که به قرمز شدن انگشتان دست و پا می‌انجامد و در این مورد خاص، “COVID toes” نامیده می‌شود، ۱۵ روز در بیمار مشکوک به کووید-۱۹ و ۱۰ روز در بیماری که کووید-۱۹ او تایید شده بود، باقی ماند اما نشانه‌های این بیماری در شش نفر از بیماران، حداقل ۶۰ روز و در دو بیمار که کووید-۱۹ آنها تایید شده بود، ۱۳۰ روز باقی ماند.

“اسثر فریمن”(Esther Freeman)، از پژوهشگران این پروژه گفت: یافته‌های ما، بیمارانی را نشان می‌دهد که نشانه‌های بیماری پوستی ناشی از کووید-۱۹ به خصوص COVID toes را در خود دارند. یافته‌های این پژوهش، آگاهی ما را در مورد اثرات بلندمدت کووید-۱۹ در اندام‌های متفاوت بدن افزایش می‌دهد. پوست می‌تواند روزنه‌ای برای ورود التهاب به درون بدن باشد. ما به پزشکان توصیه می‌کنیم که نشانه‌های بیماری پوستی را در بیماران مبتلا به کووید-۱۹ مورد ارزیابی قرار دهند.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.