نشانه هایی ناشناخته از بروز بیماری های کلیوی

اردیبهشت ۱۴۰۳

پزشکان به تازگی دریافته اند که بعضی “مشکلات پوستی” در دراز مدت به دلایلی ناشناخته سبب بروز “مشکلات کلیوی مزمن” در اشخاص می گردد.

به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران؛ براساس تازهترین تحقیقات صورت گرفته، یکی از بیماری های پوستی شایع، پسوریازیس است که به دلایلی که هنوز در حال بررسی است سبب مشکلات کلیوی حاد در اشخاص مبتلا شده است.

گفتنی است دانشمندان با انجام یک پژوهش ۷ ساله بر روی مبتلایان به “پسوریازیس” دریافته اند که این اشخاص اکثرا دچار مشکلات کلیوی بعد از چند سال شده اند.

بررسی ها نشان می دهند این تحقیق که بروی ۱۴۴۰۰۰ فرد بزرگسال در رده سنی ۱۹ الی ۹۰ سال صورت گرفته نشان داد که اکثر اشخاصی که دچار پسوریازیس شدید در برهه ای از زندگی خود بوده اند با احتمال ۴۳ درصد به مشکلات کلیوی حاد و حتی “دیالیز” مبتلا شده اند.

پزشکان پسوریازیس پوستی را جزء “بیماری های خود ایمنی” معرفی می نمایند و به اشخاصی که به این بیماری دچار می باشند پیشنهاد اکید می کنند تا حتما تحت نظر پزشک متخصص پوست باشند و در عین حال مراقبت های لازم از کلیه را نیز انجام دهند


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. عملکرد پایین کلیه و ارتباطش با پسورازیس:

    دخترم به علت برگشت ادرار یک کلیه تحت عمل جراحی قرار گرفت ولی به دلایلی …به گفته جراح حساسیت به نخ جراحی عملکرد کلیه اش را از دست داد !بعد سه سال ناخنهای پای دخترم کلفت شد همچنین لکه های سفید روی پوستش به وجود اومد حتی گاهی علایم پوستی لکه های قرمز سوزناک روی پوستش ظاهر شد که با استرس ارتباط داشت!!!ولی به علت عدم امکانات پزشکی زاهدان نتوانستم علت را بدانم ودرمان را پیگیری کنم ممنون میشم راهنمایی لازم را به من بکنید

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.