نشانه های اختلال قامت کدامند!

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ دوشنبه ۸ آبان ۹۱،

چون طناب نخاعی حامل پیغامهای حسی و حرکتی بدن است در صورت آسیب رسیدن iبه آن، این ارتباط ممکن است صدمه دیده و می‌تواند منجر iبه از دست دادن یا تغییر حس، ایجاد درد و ضعف حرکتی شود.

به گزارش تفسیری خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران؛ منظور از این آسیب ، صدمه  مکانیکی  iبه ستون فقرات و یا دیگر اجزای  ستون فقرات شامل نخاع ،پرده های نخاعی و عروق و اعصاب نخاعی  است .

استخوان های ستون فقرات از مهم ترین استخوان های بدن iبه شمار می روند زیرا این مهره ها، کانال نخاعی را دربرمی گیرند که نخاع و ریشه های عصبی در آن قرار دارد.

نشانه های اختلال قامت:
تعادل عضلانی
قامت با افزایش قوس کمر
اختلال ستون فقرات در نمای پشتی
قامت با پشت صاف
قامت با پشت مواج

بیماری پوکی استخوان سبب تخریب تدریجی استخوان ها می گردد و در این میان مهره های ستون فقرات از آسیب پذیری بیشتری برخوردار است . اگر شدت پوکی استخوان در مهره های ستون فقرات افزایش یابد با فشار روی ریشه های عصبی و نخاع سبب اختلال حرکتی شده و تحرک فرد را تحت تاثیر قرار می دهد.

 چندین عامل در بروز این وضعیت مؤثرند:

۱- بد قرار گرفتن وضعیت بدن بخصوص در هنگام نشستن که غالباً با سعی و کوشش در قرار دادن بدن در وضعیت صحیح اصلاح می گردد. قوز کمر و طرق مقابله با آن

۲- ضعف عضلات در بیماری های عضلانی بدن

۳-  قوز که در مواردی مانند در رفتگی لگن و خمیدگی طبیعی ستون مهره ها دیده می گردد.
۴-  بیماری های ستون مهره ها که iبه وسیله بیمار و یا پزشک قابل اصلاح نمی باشند.
۵- شکستگی ستون مهره ها در اثر تصادف یا تومور
۶-  علل مادرزادی

نکته: iبه اشخاص ۴۵ تا ۵۰ سال پیشنهاد می شود با انجام یک آزمایش ساده سنجش تراکم استخوان، پوکی استخوان را iبه موقع شناسایی کنند تا پس از آن با دریافت درمان های مناسب ، پیشرفت بیماری را کنترل کنند./ع۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.