نشریات خانوادگی حمایت می‌شوند

قانون- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم افتتاح نمایشگاه نشریات خانوادگی گفت: ‌ما نهایت سعی‌مان را برای رفع مشکل کاغذ انجام می‌دهیم و امیدواریم این مساله هر چه سریعتر حل شود.
به گزارش مهر، نخستین نمایشگاه نشریات خانوادگی صبح امروز شنبه ۲۵ شهریور با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان افتتاح شد.

سید محمد حسینی در این مراسم با تقدیر از تلاش محمدجعفری محمدزاده معاون امور مطبوعاتی وزارت ارشاد و سایر دست‌اندرکاران گفت: خوشبختانه کشور در شرایطی است که شاهد تنوع و تعدد مطبوعات هستیم به گونه‌ای که می‌توان نمایشگاهی از نشریات مربوط به یک حوزه خاص را برپا کرد.

حسینی نمایشگاه نشریات خانوادگی را فرصت خوبی برای تبادل تجربه میان دست اندر کاران این نشریات و مخاطبانشان دانست و افزود: خانواده پایه اصلی اجتماع است و بیشتری تاثیرگذاری را بر فرزندان دارد و چه بسا هیچ نهاد دیگری حتی مدرسه و جامعه نتواند تفکری را که در فرد در خانواده شکل می‌گیرد تغییر دهد.

وزیر ارشاد با اشاره به آثار فرهنگی هنری که در برخی کشورهای غربی با هدف حمله به کانون خانواده تولید می‌شود گفت:‌ غرب می‌خواهد با این فیلم‌ها و محصولات رسانه‌ای به کانون گرم خانواده لطمه بزند و در برخی از این کشورها شاهد کم رنگ شدن ارتباطات و فروپاشی خانواده هستیم.

وی در عین حال از تاثیرپذیری کشورمان نسبت به این قبیل اقدامات اشاره کرد و گفت:‌ اینکه آمار طلاق در جامعه ما هم افزایش پیدا کرده چیز ذاتی جامعه ما نیست و با روحیات ما ایرانی‌ها چندان همخوانی ندارد به هر حال در این میان رسانه‌ها و به ویژه‌ آ‌نهایی که به صورت تخصصی در حوزه خانواده فعالیت می‌کنند وظیفه سنگین‌تری دارند.

حسینی ادامه داد: ما نشریات تخصصی و عامی پژوهشی داریم اما انتشار نشریات عام و فراگیر خوب که مخاطب عموم مردم باشند دشوار است و به همین خاطر معاونت مطبوعاتی همان طور که در دوره اخیر حمایت کرده باید از این نشریات پشتیبانی کند.

وی تاکید کرد:‌مردم اگر نشریه مورد نیازشان را نتوانند تهیه کنند به هر حال از جای دیگر نیاز خود با تامین می کنند. ضمن اینکه انتشار این قبیل نشریات فرصت‌های شغلی خوبی را برای دوستان عرصه رسانه فراهم می کند.

وزیر ارشاد با اشاره به نحوه پوشش حوادث جنایی در صفحه مربوط به این حوزه در روزنامه‌ها گفت:‌ اینکه حس کنجکاوی مردم برانگیخته و به آن پاسخ داده شود خوب است اما باید از ابعاد مختلف به حوادث پرداخته شود.

وی همچنین با محکوم کردن فیلم توهین آمیز به پیامبر(ص) اسلام گفت: غربی‌ها ادعا می‌کنند که این آزادی بیان است. واقعاً اگر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون مسلمان دنیا روحشان جریحه‌دار شود و در مقابل ۴ نفر از دیدن این فیلم لذت ببرند اشکال ندارد؟!

حسینی تاکید کرد: قبلاً هم اثبات شده که این قبیل اقدامات به زیان خود غربی‌ها خواهد بود و جایگاه نبی مکرم اسلام والاتر از این مسایل است.

وی همچنین با اشاره به گرانی کاغذ در ماه های اخیر گفت:‌ما نهایت سعی‌مان را داریم انجام می دهیم و امیدواریم این مشکل حل شود اما وقتی محدودیتی برای کشور ایجاد می‌شود موانعی هم به وجود می‌آید ولی امیدواریم این مرحله را هم به خوبی بتوانیم پشت سر بگذاریم.

وزیر ارشاد گفت:‌ همه ما اعم از مسئولان و مردم در یک کشتی سوار هستیم و باید آن را از این دریای پرتلاطم عبور دهیم تا به ساحل امنیت برسد.

پیش از سخنان وزیر ارشاد، محمد جعفر محمد زاده معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در سخنانی ضمن محکوم کردن ساخت و نمایش یک فیلم موهن به ساحت پیامبر(ص) اسلام گفت: ‌این اوج خباثت نظام سلطه را نشان می‌دهد و حاکی از این است که نظام سلطه و کفر بر همان رویه ابتدایی خودش حرکت می‌کند. گویی بناست در تحجر خودشان باقی بمانند.

محمدزاده همچنین با اشاره به برگزاری نخستین نمایشگاه نشریات خانوادگی گفت: حدود ۷۰ غرفه در این نمایشگاه برپا شده است که ۱۰۰ نشریه در آنها به معرض دید گذاشته شده است. ضمن اینکه برخی از غرفه‌ها گروه مجلات هستند

وی با اشاره به هدف نمایشگاه اخیر ادامه داد: سعادت یک جامعه در گرو سعادت نهاد خانواده است. هدف از این نمایشگاه ارتقاء‌ آگاهی‌ها و افزایش سواد بصری و تقویت قدرت تشخیص و انتقاد از نشریات حوزه خانواده است.

محمدزاده با بیان اینکه در این نمایشگاه بن‌هایی با تخفیف ۸۰ درصدی در اختیار مراجعان قرار می‌گیرد گفت: هر مراجعه کننده با پرداخت ۲ هزار توان می‌تواند یک بن ۱۰ هزار تومانی دریافت و نشریات مورد نیاز خود را در نمایشگاه تهیه کند.

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد همچنین این اقدام را گامی در جهت توسعه فرهنگ اشتراک مطبوعات و جبران نقیصه مربوط به توزیع آنها دانست.

نخستین نمایشگاه نشریات خانوادگی تا ۳۰ مهر دایر است.
 


پایگاه خبری رسانه قانون

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.