نشریه آلمانی:عربستان به دنبال افزایش خرید تانک از آلمان است

به گزارش خبرگزاری رویترز، روزنامه ‘ بیلد ام سونتاگ’ چاپ آلمان، در گزارشی در این زمینه که نسخه ای از آن قبل از انتشار به این خبرگزاری ارسال شده است، این خبر را اعلام کرد و افزود: توافقنامه خرید ۳۰۰ تانک به زودی امضا می شود.

به نوشته این روزنامه، به رغم مخالفت نخست وزیری، وزارت خارجه و وزارت دفاع آلمان این توافقنامه مورد حمایت مقامات وزارت اقتصاد این کشور قرار دارد.

‘ بیلد ام سانتاگ’ نوشت: شرکت های سازنده تانک در آلمان از جمله ‘ کراس مافی واگمن’ و ‘ رینمتال’ به دلیل بازسازی ارتش آلمان، به بازارهای جدید نیاز فوری دارند.

بر اساس این گزارش، یکی از سخنگویان دولت آلمان سال گذشته از اظهار نظر درباره چنین توافقی خودداری کرد.

آلمان هم چنین گزارش ها درباره توافق این کشور در زمینه صادرات ۲۷۰ تانک ‘ لئوپارد’ به عربستان را انکار کرده است.

این گزارش افزود:موضوع صادرات تجهیزات نظامی در آلمان به دلیل محرمانه بودن آن، قابل تایید رسمی نیست و افشای آن مشمول پرداخت جریمه و حبس است.

در عین حال، نمایندگان مخالف آلمان به دنبال انتشار گزارش هایی درباره توافق محرمانه این کشور برای فروش تانک، فشارها بر ‘ آنگلا مرکل’ صدر اعظم آلمان را افزایش داده اند.

به گفته آنها، این توافقنامه خط مشی صادراتی کشور را در زمینه صادرات تجهیزات نظامی نقض کرده است.

با توجه به نقش نازی ها در گذشته و نیز شرکت های سازنده تسلیحات از جمله شرکت ‘ کراپ’ در جنگ های قرون نوزدهم و بیستم، صادرات تسلیحات، موضوعی حساس در آلمان قلمداد می شود. این شرکت ها در تامین سلاح هر دو طرف متخاصم نقش داشتند.

روزنامه ‘ بیلد ام سونتاگ’ به نقل از منابع صنعتی آلمان اعلام کرد عربستان خواستار امضای توافقنامه مذکور تا ۲۰ ژوییه ( ۳۰ تیر) همزمان با آغاز ماه رمضان است.

شرکت اسپانیایی ‘ جنرال داینامیک/ سانتا بارابارا’ تحت لیسانس شرکت های آلمانی در ساخت این تانک ها نقش خواهد داشت.

مترجمام**۹۱۵۸ **۱۴۴۶

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۸۷۲۳۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.