نشریه آمریکایی: نشانه اعتراضات مردمی در لندن هنوز وجود دارد

نشریه کریستین ساینس مانیتور در گزارش خود از لندن افزود: تب المپیک را کمتر می توان در منطقه تاتنهام یعنی نقطه آغاز شورش های مردمی سال گذشته حس کرد.

از سوی دیگر نظرسنجی ها حکایت از این دارد که به خاطر پابرجا بودن شرایط ناگوار اجتماعی از جمله بیکاری و نگرانی جوانان نسبت به آینده، هر لحظه ممکن است شورش ها از سر گرفته شود.

گرچه بسیاری از تحلیلگران و حتی شخصیت های سیاسی مثل بوریس جانسون شهردار محافظه کار لندن در مورد تاثیر بازی های المپیک بر کاهش امکان بروز شورش ها حرف زده اند، بسیاری هم بر این باورند که این بازی ها بستر مناسبی برای پاگرفتن دوباره شورش ها است، زیرا با پایان آن، لندنی ها به زندگی عادی برمی گردند و دوباره با همان واقعیت های تلخ رو به رو می شوند که زمینه شورش است.

‘امپالا موفوآن کولو’ یکی از مغازه داران منطقه تاتنهام در مورد شرایط سخت زندگی در این ناحیه از لندن می گوید: چه المپیک باشد و چه نباشد، ما هنوز در برهوت زندگی می کنیم.

او در حالی این سخنان را بیان می کرد که بر صفحه تلویزیون کوچک مغازه اش، تصویر اعطای نشان های المپیک به قهرمانان پخش می شد.

نشریه آمریکایی نوشت: سال گذشته میلادی شلیک پلیس لندن به یک جوان سیاهپوست و مرگ او دلیلی شد تا هزاران نفر به اعتراض برخیزند و شورشی را به راه بیاندازند که برای پایتخت انگلیس طی دهه ها بی سابقه بود.

مترجمام ** ۲۰۴۴ **۱۵۱۶

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۷۱۱۴۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.