نشریه آمریکایی کامنتری: از بن بست تحریم‌ها نمی‌شود راهی برای توقف ایران پیدا کرد

نشریه آمریکایی کامنتری در ارزیابی تحریم های ضد ایرانی نوشت: این تحریم ها آن قدر آمیخته به نقاط ضعف هستند که حتی نتوانستند مانعی بر سر برنامه های نفتی ایران ایجاد کنند چه رسد به اینکه ایران را وادار به عقب نشینی و توقف برنامه هسته ای کنند.

کامنتری تصریح کرد: همانطور که اوایل ماه جاری میلادی وال استریت ژورنال گزارش داد «تحریم های فلج کننده» غرب، نتوانست شرکت انرژی ایرانی را از شرکت در مزایده پالایشگاه نفت فرانسوی بازدارد. شرکت خصوصی «گروه توسعه انرژی تدبیر» ایران این اجازه را دارد که در مزایده پالایشگاه «پتیت کورنه» که به پاریس سوخت عرضه می کند، شرکت کند. براساس گزارش ژورنال این شرکت نزدیک به ۱۰درصد انرژی کشور را تامین می کند.

این نشریه معتقد است: با وجود آنکه محدودیت های مالی که بر معامله با ایران و بانک مرکزی اعمال شده، مدیریت تدبیر بر این پالایشگاه را با پیچیدگی هایی روبرو می کند اما دولت فرانسه که از مدافعان سرسخت تحریم ها است، مانع اجرای این مزایده نشده است. در شرایطی که این معامله را در مقایسه با معافیت هایی که دولت اوباما به چین و هند برای خرید نفت ایران داده، نمی توان چندان چشمگیر دانست اما این امر یک نشانه دیگر از گریزهای بی شمار از تحریم ها است و باعث می شود ایرانیان باور داشته باشند که با صبر و تحمل تحریم ها پایان می یابند.

تحلیلگر کامنتری می نویسد:ایرانی ها معتقدند دولت اوباما و کشورهای اروپایی که تحریم ها را اعمال کرده اند، به زودی از تلاش خود خسته می شوند و شکوفایی تجارت ایران به زودی به شکل سابق درمی آید.

این نشریه آمریکایی در پایان تصریح کرد: از بن بست تحریم ها نمی توان راهی به سوی توقف ایران و برنامه هسته ای آن پیدا کرد.

/۲۹۲۱۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.