نشستن طولانی کلیه شما را بیمار می‌کند

ممتاز نیوز: اگر شما هم زیاد می‌نشینید به این خبر تازه توجه کنید. محققان به تازگی اعلام کرده‌اند کسانی که مدتی طولانی در طول روز می‌نشینند، بخصوص زنان بیشتر در معرض بیماری مزمن کلیه هستند. بررسیهای قبلی نشان داده بود زیاد نشستن خطر دیابت، بیماری قلبی و حتی بعضی سرطانها را زیاد می‌کند.

در این بررسی زنانی که کمتر از ۳ ساعت در طول روز نشسته بودند ۳۰ درصد کمتر از بقیه (که بیش از ۸ ساعت در روز نشسته بودند) به بیماری مزمن کلیه مبتلا شده بودند. البته نشستن طولانی در مردان هم مشکل کلیه ایجاد می‌کند اما میزانش کمتر است. لازم است بدانید ورزش منظم مانند پیاده روی نیم ساعته در طول روز می‌تواند خطر بیماری کلیه را در مردان کم کند. اما برای زنان خود داری از نشستن طولانی اهمیت بیشتری دارد.

همانطور که می‌دانید کلیه اندامی است که کار تصفیه خون و دفع مواد زاید بدن را به عهده دارد. حدود ۱۰ درصد بزرگسالان آمریکایی دچار بیماری مزمن کلیه هستند که با کاهش تدریجی عملکرد کلیه مشخص می‌شود. متاسفانه مشکل به همین جا ختم نمی‌شود. بیماران مبتلا به بیماری کلیه بیشتر در معرض بیماری قلب، کم خونی، بیماری استخوان و سایر بیماریها قرار می‌گیرند. جالب است بدانید نشستن طولانی برای همه افراد مضر است حتی برای کسانی که اضافه وزن ندارند و فعالیت و ورزش می‌کنند. بنابراین اگر مجبورید در محل کارتان طولانی بنشینید حتما در فواصل کار از جایتان برخیزید و کمی در اتاق راه بروید.
منبع: روزنامه اطلاعات

منبع: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.