نشستن پای میز مذاکره با ایران “لیاقت” می‌خواهد

فروردین ۱۴۰۳

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: اوباما برای برقرای با ایران باید زمینه‌های اعتماد را فراهم کرده تا قابلیت و لیاقت پای میز مذاکره نشستن با کشورمان را پیدا کند.

“حسین کنعانی مقدم” در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی ممتاز نیوز، با اشاره به دور جدید تحریم‌های غرب علیه جمهوری اسلامی ایران، گفت: تشدید تحریم‌ها از سوی غرب علیه کشورمان بیانگر سیاست‌های دوگانه آمریکا در برابر مسائل منطقه به ویژه  جمهوری اسلامی ایران است.

وی ادامه داد: کنگره آمریکا با خط‌ گرفتن از لابی صهیونیستی به این اقدام خصمانه دست زده و به نوعی مانعی برای تعامل غرب با کشورمان شده و همچنین سیاست خارجی اوباما را با چالش روبه رو کرده است.

کنعانی‌مقدم تصریح کرد: به نظر می‌رسد که صهیونیست‌ها تصمیم‌‌گیرنده نهایی در دولت آمریکا بوده و آنها تعیین‌کننده چگونگی نحوه روابط آمریکا با سایر کشورها از جمله ایران در این کشور می باشند.

وی اظهار داشت: تشدید تحریم‌ها با در اختیار گرفتن امور اجرایی کشور توسط حجت الاسلام و المسلمین دکتر روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران مهر تاییدی برفرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص مورد اعتماد نبودن آمریکا برای مذاکره و تعامل با کشورمان است.

این کارشناس سیاست خارجی در پایان خاطر نشان کرد: اوباما برای برقرای با ایران باید زمینه‌های اعتماد را فراهم کرده تا لیاقت پای میز مذاکره نشستن با کشورمان  را پیدا کند.
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.