نشست‌های محرمانه سران بعث در مکه

منابع خبری از دیدارهای محرمانه سران حزب بعث کشورهای مختلف حاشیه خلیج فارس تحت نظارت دستگاه اطلاعات عربستان در مکه خبر دادند.
به گزارش  پایگاه خبری النخیل، یک منبع آگاه از برگزاری نشست‌های محرمانه سران حزب بعث در شهر «مکه مکرمه» در زمان برگزاری مناسک عمره پرده برداشت.

این منبع گفت: نشست مذکور با نظارت و حمایت سرویس اطلاعات و امنیت سعودی برگزار شد و زمان برگزاری آن به این جهت هنگام ادای مناسک عمره انتخاب شد تا خبر این نشست به جایی درز پیدا نکند و سفر بعثی‌های مقیم کشورهای عربی حوزه خلیج فارس به عربستان طبیعی جلوه کند.

منبع مذکور در ادامه افزود: سناریویی که سرویس اطلاعات و امنیت سعودی در نظر دارد آن را به اجرا بگذارد، ضربه زدن به ائتلاف‌های شیعیان و از بین بردن وحدت‌ و یکپارچگی آنها و تسلط بر گروه‌های شیعی حوزه خلیج فارس از یک سو و فتنه‌انگیزی و اختلاف‌افکنی میان آنها و بین اهل تسنن از سوی دیگر است تا منطقه بار دیگر شاهد اوضاع حاکم بر آن در سال ۲۰۰۶ باشد.

«عزت الدوری»، از سران حزب بعث عراق که از سوی نیروهای امنیتی این کشور تحت تعقیب قرار دارد، در بیانیه‌ای تاکید کرد که طی روزهای گذشته نشستی را با اعضای این حزب در بغداد برگزار کرده است.

همچنین «امین هادی»، نماینده ائتلاف دولت قانون عراق نیز با اشاره به اینکه حزب بعث در سال ۲۰۰۳ از بین رفته است، گفت: بعد از آن تاریخ این حزب در کنار القاعده ایستاده و با این گروهک تروریستی ائتلافی تشکیل داده تا با یکدیگر علیه روند سیاسی و تصمیمات بغداد ایستادگی کنند و در ادامه روند فعالیت خود گروه‌های تروریستی مختلفی تشکیل داده‌اند که هم اکنون در عراق با حمایت کشورهای خارجی فعالیت می‌کنند.

۲۶۱۵۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.