نشست‌های نمایشگاه ۶۰ سالگی هنرستان هنرهای زیبا برپا می‌شود

۱۷فروردین۱۳،

در گفت‌وگو با هنرآنلاین مطرح شد

به گفته مدیر هنرستان هنرهای زیبا پسران؛ نشست های تخصصی نمایشگاه ۶۰ سالگی هنرستان هنرهای زیبا از ۲۷ فروردین ماه تا ۱۷ اردیبهشت برپا خواهد شد.

احمد رویایی مدیر هنرستان هنرهای زیبای پسران در گفت وگو با خبرنگار تجسمی هنرآنلاین دربارهٔ برنامه های جنبی نمایشگاه ۶۰ سالگی هنرستان هنرهای زیبا که تا ۲۶ اردیبهشت ماه در موزه هنرهای معاصر برپاست گفت: ازآغاز قصد داشتیم که در ایام برپایی این نمایشگاه چهار نشست تخصصی نقاشی، مجسمه، گرافیک و هنر دیجتال در موزه هنرهای معاصر برپا شود که زمان برپایی اولین نشست ۲۰ فروردین ماه اعلام شده بود که به سبب عدم هماهنگی و تعطیلات نوروز که امکان اطلاع رسانی را برای ما فراهم نکرد این نشست ها با تاخیر و از روز سه شنبه ۲۷ فرودین ماه تا ۱۷ اردیبهشت ماه در موزه هنرهای معاصر برپا خواهد شد.

وی افزود: ایرج محمدی، محمد ابراهیم جعفری، حلیمی، جعفر نجیبی، نادر فاطمی، فرزاد ادیبی و امرالله فرهادی در این نشست ها سخن خواهند گفت . اما هنوز اسامی استادانی که در نشست هنر دیجتال سخن خواهند گفت قطعی نشده اند.

رویایی دربارهٔ انتشار یافتن کتاب نمایشگاه ۶۰ سالگی هنرستان کتاب این کتاب که توسط داریوش اسدی کیارس تالیف شده است هم اکنون از سوی انتشار یافتنات تندیس مراحل چاپ را طی می کند و امیدواریم که تا ۲۷ اردیبهشت ماه که نمایشگاه به پایان می رسد این کتاب هم انتشار یافته باشد.

وی همچنین دربارهٔ ۱۰ تابلوی مینیاتوری که در نمایشگاه ۶۰ سالگی بدون نام بر روی دیوار موزه هنرهای معاصر رفته اند گفت: این آثار از گنجینه هنرستان هنرهای زیبا می باشند که متاسفانه هنوز نتوانسته ایم نام صاحبان اصلی این آثار را پیدا کنیم و چون این نمایشگاه به سرعت برپا شد امکان این برای موزه هنرهای معاصر بوجود نیامد که با دعوت از کارشناسان نام خالقان این آثار را کشف کنیم.

رویایی ادامه داد: در نمایشگاهی که در موسسه صبا برپا کردیم هم تعدادی اثر بی نام داشتیم که خود موسسه با دعوت از هنرمندان و کارشناسان هنری توانست نام صاحبان این آثار را کشف کند.

به گفته رویایی هنرستان هنرهای زیبا در گنجینه اش ۱۰۰۰ اثر دارد که تنها ۴۰۰ اثر از این گنجینه قابلیت نمایشگاهی را دارند و بخشی از این آثار هم بی نام می باشند که قصد داریم به مرور خالقان این آثار را شناسایی کنیم و براساس ضرورت آثار را مرمت و قاب کنیم.

مدیر هنرستان هنرهای زیبا پسران دربارهٔ دلایل بی نام بودن بعضی از آثار گنجینه گفت: بخشی از این آثار به سبب پارگی و از بین رفتن اجزای کار نام خالق شان از بین رفته است و یا پروژه پایان سال بوده و هنرمند فراموش کرده است که نامش را پای اثرش قید کند.

انتهای پیام/۳۲/۳۱
 


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.