نشست ادواری مدیران بحران کلان‌شهرها در اهواز ‌

گردآوری توسط گروه عمران ممتازنیوز

http://www.bananews.ir/دبیر نشست ادواری مدیران بحران کلان‌شهرهای کشور، گفت: ارتقای فرهنگ عمومی در جهت افزایش آمادگی شهروندان و پیشگیری از آسیب‌پذیری مردم در شهر هنگام وقوع بحران از وظایف شهرداری‌ها است.

به گزارش ممتاز (BanaNews.ir) مسعود حسن‌نژاد در حاشیه یازدهمین نشست ادواری مدیران بحران کلان‌شهرهای کشور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کشور ایران به عنوان یک کشور خطرپذیر در دنیا به شمار می‌رود و ۴۱ خطر و بلایایی که در دنیا ثبت شده در کشور ایران اتفاق می افتد.

وی ادامه داد: تصمیم گرفته شد سازمانی مستقل از نظر وزارت کشور تشکیل شود تا کشور را برای مقابله با بلایای مختلف توانمند سازد.

حسن‌نژاد گفت: ۵ سال این سازمان به صورت آزمایشی به فعالیت پرداخت و کلیات آن جهت ادامه کار تصویب شد که در کمیسیون عمران به صورت تخصصی در حال بررسی است. شهرداری به عنوان یکی از اعضای کارگروه استانی و نهادهای مردمی است و برنامه این است که مدیریت شهری به سمت ایمن‌سازی شهرها و ارتقاء نقش شهرداری در زمان بحران حرکت کند.

دبیر نشست ادواری مدیران بحران کلان‌شهرهای کشور، افزود: به همین منظور از سال ۸۶، دبیرخانه مدیریت بحران کلان‌شهرهای کشور به پیشنهاد شهرداری تبریز در این شهر تشکیل شد. خروجی نشست‌های ادواری مدیران بحران کلان‌شهرهای کشور مصوباتی می باشند که راهکارهای تازهی را برای بررسی پیشگیری و ارتقا آمادگی در مقابله با بلایا خواهند بود.

حسن‌نژاد اظهار داشت: مصوبات این نشست‌ها از ضمانت اجرایی بالایی برخوردار می باشند. سازمان مدیریت بحران کشور نیز از اجرای این مصوبات حمایت و اجرای آنها را به طور جدی پیگیری می‌کند.

مدیر بحران کلان‌شهر تبریز گفت: متاسفانه این دیدگاه سنتی ما است که باید منتظر باشیم اتفاقی رخ دهد تا وارد عمل شدیم ولی شهرداری به عنوان یک نهاد عمومی که کاملا با مردم در ارتباط است، در ارتقای فرهنگ عمومی نقش دارد و ضرورت ارتقای فرهنگ عمومی در بحث پیشگیری و مقابله مناسب با بلایا در این حوزه مطرح است.

وی افزود: نقش شهرداری در امر پیشگیری و ارایه خدمات جهت مقابله، ایمن‌سازی شهر برای جلوگیری از بروز آسیب بیشتر و مجهز کردن تاسیسات آتش‌نشانی و امدادی بسیار ضروری است.

بنانیوز – ممتاز، خبرها صنعت ساختمان کشور، عمران – معماری – شهرسازی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.