نشست اضطراری مرسی با مقامات امنیتی و سیاسی

۱۶م آذر ،

گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از پایگاه خبری محیط حاکیست، در این نشست فرماندهان عالی ارتش، اطلاعات و شماری از وزیران کابینه حضور داشتند و دربارهٔ راهکارهای بازگشت آرامش به مصر تبادل نظر شد.
در نشست امروز هشام قندیل اول وزیر، عبدالفتاح سیسی وزیر دفاع و صنایع نظامی، احمد مکی وزیر دادگستری، سرلشکر احمد جمال الدین وزیر کشور، صلاح عبدالمقصود وزیر اطلاع رسانی ، محمد محسوب وزیر مشاور در امور حقوقی ، رافت شحاته مدیر سرویس اطلاعاتی و سرلشگر محمد زکی فرماندهی گارد ریاست جمهوری حضور داشتند.
 پس از این دیدار یاسر علی سخنگوی ریاست جمهوری مصر به خبرنگاران گفت:‌« این نشست با هدف بررسی اوضاع کشور و بررسی راهکارهای برای حل مشکلات موجود بوده است».
براساس اظهارات سخنگوی مصر ، رئیس جمهوری این کشور تا ساعاتی دیگر با مردم سخن خواهد گفت.

هشدار اخوان دربارهٔ اختلافات در مصر

خبرگزاری رویترز گزارش داد رهبر اخوان المسلمین مصر روز پنجشنبه خواستار وحدت مردم این کشور شده و اعلام کرد اختلافات فقط در راستای خدمت به «دشمنان کشور» است.

محمد بدیع در بیانیه ای که در پایگاه اینترنتی اخوان المسلمین مصر انتشار یافته است، اعلام کرد: «اختلافات و جدایی ما فقط به دشمنان کشور خدمت می کند».

این سخنان در شرایطی انتشار یافته است که مخالفان و حامیان مرسی روز چهارشنبه در درگیریهایی که به صبح پنجشنبه کشیده شد، در مقابل کاخ ریاست جمهوری مصر با یکدیگر درگیر شدند.

الازهر خواستار تعلیق متمم قانون اساسی مصر شد


شبکه تلویزیونی المنار هم  گزارش داد: الازهر با صدور بیانیه ای تعلیق متمم قانون اساسی که محمد مرسی رئیس جمهور مصر آن را صادر کرد، خواستار شد. الازهر همچنین بر لزوم آغاز گفتگوهای ملی در مصر تاکید کرد.


IRIBNews RSS TopNews
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.