نشست اپک به روسیه می رود

نشست مقامات بلندپایه مجمع همکاری های اقتصادی آسیا-اقیانوس آرام – اپک در ولادیووستوک روسیه آغاز به کار کرد.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از واحد مرکزی خبر، ایگور مورگولوف معاون وزیر امور خارجه روسیه در سخنانی در مراسم افتتاحیه این نشست اعلام کرد نشست اپک در ولادیووستوک « نتایج موفقیت آمیز و مهمی برای اقتصادهای کشورهای عضو» در پی خواهد داشت.

او در جمع هیئت ها شرکت کننده افزود پیش بینی می کند نشست دو روزه مقامات ارشد اپک در جزیره روسکی « بسیار کارآمد و پربار باشد.»  در نشست مقامات ارشد اپک – که روز دوشنبه به پایان می رسد – قرار است درباره موضوعاتی که روسیه طی ریاست دوره ای بر این مجمع بیست و یک عضوی مطرح کرد، بحث و بررسی شود.

این موضوعات ممکن است مانع از صادر شدن بیانیه پایانی برای ارائه به وزرا و سپس تصویب آن توسط سران اپک در نشست روز یکشنبه آینده شود. آزادی تجارت و سرمایه گذاری، تعاملات اقتصادی منطقه ای و افزایش همکاریها به منظور سرعت بخشیدن به رشد اقتصادی از موضوعاتی است که در این نشست مطرح خواهد شد. این نخستین باری است که نشست اپک در روسیه برگزار می شود.

ولادمیر میکلوشوسکی فرماندار ودلادیووستوک گفت پیش بینی می شود این نشست « فرصتی بی نظیر برای افزایش مشارکت روسیه در روند مجمع همکاری های آسیا- اقیانوس آرام باشد.» او همچنین گفت که  روسیه – که بخشی از آن در اروپا و بخشی دیگر در آسیا قرار دارد – خواهان مشارکت بیشتر در روند اجرای برنامه « آسیای جدید » است. نشست اپک در سال هزار و نهصد و هشتاد و نه تأسیس شد./س


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.