نشست بیمه مرکزی و حسابرسان بیمه‌ای

۲۶م اسفند ،

بینا- نشست هماهنگی بیمه مرکزی و حسابرسان شرکت‌های بیمه‌ای با حضور مهندس سیدمحمد کریمی رییس کل بیمه مرکزی برگزار شد.
به گزارش بینا، مهندس سیدمحمد کریمی در این نشست به اهمیت ویژه حرفه‌ حسابداری و حسابرسی اشاره کرد و گفت: حسابرسی همواره در شفافیت و ارتقای رویکردها و گزارش‌های مالی موثر بوده و از این‌رو ارتباط این حرفه با بیمه مرکزی حائز اهمیت ویژه است.
رئیس کل بیمه مرکزی گفت: با توجه به جایگاه حرفه‌ای و دانشی حسابرسان، ارتباط تنگاتنگ ایشان با بیمه‌مرکزی به عنوان نهاد ناظر بر بازار بیمه‌ای کشور ضروری است. این همکاری، تقویت بازار بیمه کشور، حمایت از حقوق بیمه‌گذاران و ارتقای سلامت و شفافیت بازار بیمه را در پی خواهد داشت.
مهندس کریمی ضمن اشاره به مصوبه شورای عالی بیمه مبنی بر ضرورت تایید حسابرسان از سوی بیمه مرکزی، بر تهیه و ارسال نامه مدیران شرکت‌ها به بیمه مرکزی به‌منظور معرفی حسابرسان تاکید کرد.
دلخوش اباتری، معاون نظارت بیمه مرکزی نیز بر نقش حرفه حسابرسی در تحقق رقابت سالم بین شرکت‌های بیمه‌ای تاکید کرد و گفت: در مقطع فعلی و در راستای استقرار نظام نظارت مالی و همچنین توانگری مالی شرکت‌های بیمه‌ای، حسابرسی نقشی حساس و پراهمیت دارد.
وی افزود: حصول اطمینان از صحت ارقام و اطلاعات مندرج در صورت‌های مالی شرکت‌ها در شرایط فعلی بیش از پیش ضرورت یافته است. همکاری و تعامل متقابل بیمه مرکزی، بازرسان قانونی شرکت‌های بیمه‌ای و سازمان بورس اوراق بهادار که اضلاع نظارتی محسوب می‌شوند، می‌تواند سببات شفافیت در اطلاع‌رسانی شرکت‌های بیمه‌ای و همچنین نظارت بهینه را فراهم آورد.
در پایان این نشست انتظارات بیمه مرکزی از حسابرسان شرکت‌های بیمه‌ای، ابهامات و دستورالعمل‌ها توسط نمن‌الحسینی مدیر کل نظارت مالی تشریح شد.
همچنین نقطه‌نظرات حسابرسان مطرح و مقرر شد از این پس برگزاری جلساتی به‌منظور تداوم همکاری بین حسابرسان و بیمه مرکزی در دستور کار قرار گیرد.

RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.