نشست بین‌المللی امنیتی مونیخ تا ساعتی دیگر آغاز می‌شود

۱۴ام بهمن ،

رییس کنفرانس امنیتی مونیخ در مصاحبه‌ای اظهار داشت: تلاش می‌کنیم از طریق این نشست امنیتی، پیشنهاداتی را برای حل بحران‌ها ارائه دهیم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) “ولفگانگ ایشینگر”، رییس کنفرانس امنیتی مونیخ در آستانه برگزاری این نشست در مصاحبه با روزنامه آلمانی فرانکفورتر آلگماینه اظهار داشت: به عنوان برگزار کننده این نشست سعی می‌کنیم که ابتکار عمل‌ها و محرک‌هایی برای حل مشکلات به بعضی کشورها و سازمان‌های بین‌المللی ارائه دهیم.

ایشینگر درخصوص این نشست که با حدود ۳۰۰ تن شرکت کننده برگزار می‌شود، گفت که این کنفرانس مکانی است که در آن تلاش می‌شود از وقوع جنگ‌ها و منازعات جلوگیری به عمل آید.

این مقام آلمانی در ادامه با اشاره به حضور نمایندگانی از کشورهایی چون چین، هند و برزیل گفت: عملا ما به شرکت کنندگان بیشتر و از کشورهایی چون هند، چین و برزیل نیاز داریم و روی این مساله هم کار می‌کنیم. اما در هرصورت هسته نشست ما محدود به کشورهای خاصی می‌شود و ما نمی‌خواهیم کنفرانس مونیخ را تبدیل به یک کنفرانس جهانی کنیم.

این مقام آلمانی درادامه با اشاره به شرایط بحرانی در کشور مالی و رویکرد کشورش در این ارتباط گفت: اجازه نداریم زندگی سربازانمان را برای خوشامد دیگران به خطر بیندازیم اما به سبب تهدیدات برآمده از شرایط بحرانی این کشور در کنفرانس امنیتی مونیخ در مورد آن صحبت خواهد شد.

وی در‌خصوص اعزام نیروهای زمینی آلمان نیز به این کشور گفت: این مساله دور از نظر است که بخواهیم نیروی زمینی به مالی اعزام کنیم وعلاوه بر این مردد هستم که آیا نیروهای آلمانی به اندازه کافی برای این هدف آماده می باشند یا نه.

وی درخصوص شرایط سوریه نیز کلید برخورد مناسب با شرایط در سوریه را به اجماع همه کشورها و به ویژه اشتراک نظر آمریکا و روسیه در این ارتباط مربوط دانست.

این مقام آلمانی در بخش دیگری از مصاحبه خود با اشاره به این کنفرانس گفت که ریشه‌های تشکیل نشست امنیتی مونیخ به زمان جنگ سرد بر می‌گردد؛ آن هم در زمانی که آمریکا و آلمان، شوروی سابق را تهدیدی برای خود می دانستند.

کنفرانس مونیخ امروز(جمعه) ساعت ۱۵ به وقت محلی (آلمان) با حضور ۷۰ تن از وزرای دفاع و خارجی کشورهای مختلف، پنج کمیسر اتحادیه اروپا، ۶۰ تن از نمایندگان پارلمان و بعضی دیگر از مقامات سیاسی این کشور برگزار می‌شود.

به گزارش رسانه‌های آلمان جو بایدن، معاون وزیر خارجه آمریکا یکی از مهمانان مهم این کنفرانس سه روزه محسوب می‌شود.

به نظر می‌رسد که در حاشیه این نشست، وی با سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه دیدار و گفتگو داشته باشد.

نمایندگان بلندپایه حزب مخالف در سوریه، فرستاده ویژه سوریه در سازمان ملل و وزیر خارجه ایران نیز از دیگر مهمانان این نشست می باشند.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.