نشست تخصصی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی برگزار شد

علل و زمینه های تقدس زدایی و کلیشه سازی از اسلام در رسانه های غرب امروز ۴ مهر ماه سال جاری سلسله نشست های تخصصی پژوهشگاه فرهنگ معارف اسلامی مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل، این نشست تخصصی با حضور دکتر عبدالله بیچرانلو و با همت پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی مورد نقد و بررسی قرار گرفت.
 
این مدرس دانشگاه تهران در ادامه افزود: در دو دهه رسانه های غربی روی اسلام متمرکز شده اند شاهد حجمه سنگینی در سال های گذشته بوده ایم.
 
وی در ادامه ضمن محکوم کردن اقدام آمریکا در جهت ساخت فیلم موهن علیه ساحت مقدس پیامبر اکرم تصریح کرد: رسانه های بیگانه همواره در جهت تخریب چهره اسلام برآمده اند که در نظر سنجی هایی که در کشور آمریکا و در خصوص شنیدن واژه مسلمان به که ذهن آنان می گذرد حدود شصت و هشت درصد مسلمانان را با مناسک دینی نظیر مسجد، دین و … ارزیابی می کنند و حدود ۳۰ درصد این افراد اصطلاحات نامتعارف در واژه مسلمان به کار می برند.
 
** اقتدار علمی ایران از سوی رسانه های خارجی نادیده گرفته می شود
 
اقتدار علمی ایران که خوشبختانه در زمینه تولیدات علمی نظیر پیشرفت در عرصه نانو تکنولوژی و سایر علوم شاهد پیشرفت روزافزون آن هستیم مورد توجه قرار نمی گیرد و این از سوی است متاسفانه دشمن اسلام قصد دارد همواره با تولیدات رسانه ای چهره مخدوشی از اسلام را پایه ریزی و تبیین نماید.
 
سرپرست پژوهشکده هنر و رسانه در ادامه بیداری اسلامی در منطقه را از عللی دانست که دشمن بیش از پیش در مخدوش کردن چهره اسلام و به خصوص شخصیت مکرم پیامبر اسلام به عنوان فرد پایه گذار اسلام مورد هجمه قرار داده است.
 
گفتنی است، اعضای هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی و سایر کارشناسان دینی و فرهنگی ضمن محکوم کردن این اقدام جسورانه به بحث و بررسی و تبادل نظر پرداختند./عط


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.