نشست تخصصی چرایی توهین به مقدسات مسلمانان در دانشگاه شیراز برگزار شد

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ سهشنبه ۱۶آبان۹۱،

مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های فارس گفت: وجود بعضی از حکام ضعیف‌النفس و وابسته، رویش‌های تازه در جهان اسلام و ریزش در سایر ادیان از جمله دلایل اهانت به مقدسات مسلمانان است.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه فارس، حجت‌الاسلام محمد شریفانی در نشست تخصصی چرایی توهین به مقدسات مسلمانان افزود: با توجه به آیات قرآن و آموزه‌های دینی ما حق نداریم که به کسی، حتی کافران، اهانت کنیم.

شریفانی با اشاره به روایات و آیات قرآن بیان نمود: بیش از ۲۵۰ نام و صفت ارزشمند در این کتاب الهی برای پیغمبر (ص) ذکر شده و تنها اوست که به عنوان اسوه‌ی بشریت معرفی شده است.

این عضو هیأت علمی الهیات و معارف اسلامی دانشگاه شیراز هم در این نشست گفت: غرب از همه‌ امکانات خود برای ضربه زدن به مسلمانان بهره می‌برد.

محمدجواد سلمان‌پور با اشاره به ساخت فیلم‌های ضد دینی در تاریخ سینمای غرب افزود: سلطه‌ی صهیونیسم بر سینما سبب شده است که پیامبران در این فیلم‌ها اشخاصی ضعیف‌النفس و هوس‌باز معرفی شوند.

این عضو هیأت علمی دانشگاه شیراز هم در نشست تخصصی چرایی توهین به مقدسات مسلمانان گفت: جامعه‌ی دانشگاهی نباید با این مسائل به صورت مقطعی و احساسی برخورد کند؛ بلکه باید به صورت منطقی و عاقلانه اقدامات لازم انجام شود.

مهرزاد منصوری اضافه نمود: باید با گسترش ارتباطات فرهنگی و همکاری نخبگان کشورهای اسلامی، تصویر شفافی را از دین مبین اسلام به جهانیان عرضه کنیم.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.