نشست دوباره شورای امنیت درباره تحولات سوریه

به گزارش ایرنا از مقر سازمان ملل، در این نشست ‘رابرت مورد’ فرمانده ناظران سازمان ملل به همراه ‘هروه لات سوز’ معاون ‘بان کی مون’ در امور صلحبانی عصر سه شنبه به وقت محلی با حضور در نشست شورای امنیت با ارایه گزارشی آخرین تحولات مربوط به سوریه را تشریح کردند.

رابرت مورد و هروه لات سوز در این نشست تاکید کردند که توقف فعالیت های ناظران سازمان ملل در سوریه به صورت موقت خواهد بود و این تصمیم در راستای حفاظت از جان ناظران بین المللی گرفته شده است.

هروه لات سوز در این نشست با تاکید مجدد بر اجرای طرح ‘کوفی عنان’ برای بازگشت صلح و امنیت به سوریه، تاکید کرد: طرح دیگری برای ایجاد صلح در آن کشور وجود ندارد و تمامی تلاش ها باید بر اساس طرح عنان باشد.

فرمانده ناظران سازمان ملل هم تاکید کرد: به رغم درگیری ها و شلیک مستقیم به سمت ناظران بین المللی، تاکنون به هیچ یک از سربازان سازمان ملل آسیبی نرسیده است.

وی افزود : هر زمان امنیت برای ادامه اقدامات ناظران سازمان ملل درسوریه فراهم شود به فعالیت های خود ادامه خواهیم داد اما تاکنون تنها دولت دمشق با این طرح همکاری کرده است.

فرمانده ناظران سازمان ملل در سوریه تاکید کرد، گروه های مخالف دولت دمشق تاکنون هیچ گونه همکاری برای ایجاد امنیت ناظران سازمان ملل انجام نداده اند.

‘لی بادانگ’ نماینده دائم چین و رییس دوره ای شورای امنیت هم گفت : تنها طرح موجود برای حل بحران سوریه طرح عنان است و طرح دیگری برای جایگزینی آن وجود ندارد.

‘بشار جعفری’ نماینده دائم سوریه در سازمان ملل با انتقاد از دخالت برخی از دولت های همسایه دمشق افزود: عربستان، قطر، کویت، امارات وسایر کشورهای همسایه برای دامن زدن به بحران کنونی تروریست ها را به سوریه اعزام می کنند.

اروپام ۱۹۰۸**۱۳۶۸**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۹۰۸۰۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.