نشست “دوستان یمن” پنج‌شنبه در لندن برگزار می‌شود

۱۳م اسفند ،

جمعی از اعضای گروه “دوستان یمن” روز پنج‌شنبه هفته جاری نشستی را در خصوص اوضاع یمن و حمایت از این کشور در عبور از مرحله انتقالی برگزار می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الحیاه، منابع آگاه یمنی اعلام کردند، وزیران کشورهای عضو گروه “دوستان یمن” با مشارکت هیات یمنی متشکل از وزیر خارجه، وزیر برنامه ریزی و همکاری‌های بین‌الملل و وزیر امور دارایی یمن نشستی را روز پنج‌شنبه در خصوص این کشور برگزار می‌کنند.

بنا به نقل از این منابع، هیاتی بلندپایه از اعضای برنامه‌های توسعه سازمان ملل و “جمال بن عمر”، فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل در یمن نیز در این نشست شرکت دارند.

قرار است در نشست مذکور که در لندن پایتخت انگلیس برگزار می گردد، حاضران در خصوص ابعاد توسعه و اقتصاد، بازنگری در تعهدات کشورهای اهداکننده در ریاض و نیویورک و مبالغ مشخص شده برای حمایت مالی از پروژ‌ه‌ها و گامهایی که قرار است در یمن اجرایی شود، گفت‌وگو کنند.

علاوه بر این ماه آینده نیز صنعاء پایتخت یمن میزبان نشست مشورتی میان دولت این کشور با جمعی از کشورهای اهداکننده به یمن برای پیگیری تلاشهای صورت گرفته و تصمیمات اتخاذ شده در کنفرانسهای ریاض و نیویورک خواهد بود.

قرار است در این نشست “کریستین پورتمن” معاون رئیس بانک جهانی در امور خاورمیانه و شمال آفریقا و وزیران کشورهای اهداکننده حضور داشته باشند. این نشست در چارچوب اجرایی شدن تصمیمات اتخاذ شده در کنفرانس ریاض برگزار می‌شود.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.